واگذاري غيرقانوني زمين‌هاي کيش کار دولت قبل است/امکان وقوع چنين فسادهايي در دولت يازدهم وجود ندارد\
  • اکبر ترکان:

واگذاري غيرقانوني زمين‌هاي کيش کار دولت قبل است/امکان وقوع چنين فسادهايي در دولت يازدهم وجود ندارد

  • کد خبر: 21658
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1395 - 19:01

دبير شوراي عالي مناطق آزاد با بيان اينکه فساد واگذاري زمين در دولت قبل و در زماني انجام شد که همين نماينده معترض مجلس، خودشان ناظر بودند و جلوي فساد را نگرفتند، گفت: امکان وقوع چنين فسادهايي در دولت يازدهم وجود ندارد و در حال حاضر قيمت زمين در کميته نرخ گذاري تعيين و سرمايه گذاران بايد در مزايده شرکت کنند.

اکبر ترکان، درباره اظهارات روز گذشته «حسن نوروزي» سخنگوي کميسيون حقوقي و قضايي مجلس مبني بر واگذاري زمين‌هاي کيش با قيمت کمتر از نرخ‌هاي روز گفت: اين موضوع و اين فساد در دولت قبل و در زماني رخ داده است که همين فرد به عنوان ناظر در آن منطقه حضور داشت. من مي گويم چشم شما روشن باشد آقاي نوروزي که شما در آن زمان ناظر بوديد و در بغل گوش شما اين فساد رخ داد.

ترکان تاکيد کرد: امکان وقوع چنين فسادهايي در دولت يازدهم وجود ندارد و اين اتفاق در دولت قبل رخ داده است.

مشاور عالي رئيس جمهوري با بيان اين که در اين دولت زمين در مناطق آزاد با قيمت رانتي به کسي واگذار نشده است و به کسي با قيمت رانتي زمين نمي‌دهيم، گفت: قيمت زمين توسط کميته قيمت‌گذاري به قيمت روز نرخ‌گذاري مي‌شود و بعد به سرمايه‌گذاران اعلام و واگذار مي‌شود. از سوي ديگر هرکسي که زمين مي‌خواهد بايد در مزايده شرکت کند.

وي ادامه داد: در دوره‌اي که همين آقا در آن منطقه ناظر بودند چنين فسادهايي اتفاق افتاد و اين از کم‌کاري خودشان بود. ايشان در آن زمان بايد جلوي فساد را مي‌گرفت، کما اينکه دولت يازدهم عرضه داشت و جلوي فساد را گرفت.

ترکان تاکيد کرد: از هر کس که به قراردادش عمل نکند و فعاليت عمراني بر روي اراضي نداشته باشد زمين را پس مي‌گيريم چنانکه در سه سال گذشته برخي از اراضي سرمايه‌گذاران که در دولت قبل زمين گرفته بودند را پس گرفتيم.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد تاکيد کرد: ما زمين نمي‌فروشيم و اساساً زمين در مناطق آزاد فروشي نيست. در دستورالعمل جديدي که در مناطق آزاد به اجرا مي‌رسد زمين قابل خريد و فروش و بورس‌بازي نيست بلکه زمين براي اجراي طرح‌هاي عمراني و پروژه‌ها به سرمايه گذاران واگذارمي‌شود و وقتي که دوره سرمايه‌گذاري به پايان رسيد و مجموعه به دوره بهر‌ه‌برداري رسيد، سند را به نام سرمايه‌گذار مي‌زنيم.

وي افزود: بنا بر اين اگر کسي زمين از منطقه آزاد براي اجراي پروژه‌هاي عمراني گرفت نمي‌تواند اراضي را بفروشد تا زماني که پروژه به پايان برسد و پس از اخذ مجوز پايان کار سند را به نام سرمايه‌گذار مي‌زنيم.

ترکان تاکيد کرد: آن چيزي که روز گذشته اين نماينده مجلس درباره آن صحبت کرد در دولت قبل و در دوره‌اي بود که خودشان نمي‌توانستند کارشان را درست انجام بدهند. خودش گفت من در آن دوره ناظر بودم و اين کارها انجام مي شود. حال بايد بگوييم چشم شما روشن باشد که شما ناظر بوديد و چنين فسادهايي رخ مي‌داد اما در دولت يازدهم يک بار هم شاهد چنين فسادي نبوديم.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد گفت: حال پرسش من اين است که چرا در همان دوره‌اي که خودتان ناظر بوديد اين فسادها را اعلام و اطلاع‌رساني نمي‌کرديد و امروز که جلوي آن گرفته شده است درباره آن حرف مي‌زنيد. اين پرونده مربوط به دوره‌هاي قبل است يعني زماني که خود اين نماينده مجلس در آن منطقه ناظر بوده و اگر اراده‌اي داشت جلوي اين فساد را مي‌گرفت.

منبع:ایلنا







telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار