احداث آزادراه 100 کیلومتری برای کاهش ترافیک 4 شهر بزرگ مازندران / قرارداد با روس ها برای برقی کردن راه آهن شمال\
  • معاون وزیر راه و شهرسازی در ساری؛

احداث آزادراه 100 کیلومتری برای کاهش ترافیک 4 شهر بزرگ مازندران / قرارداد با روس ها برای برقی کردن راه آهن شمال

  • کد خبر: 216667
  • چاپ
  • انتشار: 28 ارديبهشت 1398 - 13:11

مهدی عبوری معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ساری از عملکرد 7 ساله خود در شهرداری گفت و خبرهای خوشی به مردم مازندران در خصوص پروژه های عمرانی و راه سازی نوید داد.

به گزارش استناد نیوز، مهدی عبوری شهردار سابق مرکز استان مازندران گفت: مردم ساری به یاد دارند با بارندگی‌های ساده، ساری غرق آب بود، اما بارندگی‌های بی سابقه همه کشور را فرا گرفت  اما با 146 میلیمتر بارش 851 متر مکعب بر ثانیه ای آب وارد رودخانه تجن شد اما یک نقطه از شهر دچار آبگرفتگی نشد و این نتیجه کارهای زیربنایی طی هفت سال تلاش در شهرداری و شورای ساری است.

وی افزود: پنج ماه قبل از سیل اخیر رودخانه تجن به ارتفاع سه متر و عرض 150 و به طول پارک  به مقدار 40 هزار سرویس کامیون لایه‌برداری شد، سه ماه شبانه‌روزی لایروبی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: 850 متر مکعب آب وارد رودخانه تجن شد و برای اولین بار در طول 200 سال گذشته آب مماس پل تجن شد، به خاطر درایت و لایروبی به موقع قطره‌ای از آب وارد شهر ساری نشد اگر این کار انجام نمی‌شد ممکن بود ساری مانند آق‌قلا شود.

شهردار سابق ساری بیان کرد: بودجه شهرداری ساری از 79 میلیارد تومان در سال 91 به 790 میلیارد در سال 98 رسیده و در این هفت سال صد درصد بودجه ما محقق شد، خیلی‌ها گفتند افزایش بودجه بر اهالی شهر فشار وارد می‌کند اما امروز می‌گویم که در سال گذشته از  620 میلیارد بودجه شهر ساری 450 میلیارد آن را از اعتبارات ملی پایتخت جذب کردم و 170 میلیارد آن را اهالی شهر مشارکت کردند امیدواریم در سال 98 نیز این بودجه تحقق یابد.

وی به اقدامات فرودگاه دشت‌ناز ساری اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه زهکشی فاضلاب، توسعه ترمینال باند و سیستم روشنایی فرودگاه انجام می‌شود، نصب سامانه ILS و دستگاه کمک ناوبری که با نصب آن 50 درصد از کنسلی‌های پرواز کاهش پیدا می‌کند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سفرهایی دریایی مازندران جاذبه‌های خوبی دارد ساحل زیبای فرح آباد می‌تواند اسکله مجزا داشته باشد و ایجاد اشتغال و رونق گردشگری نیز دارد.

وی به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای توسعه حمل و نقل ریلی در استان های مازندران و گلستان اشاره کرد و اذعان داشت: قرارداد یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون یورویی با سرمایه گذار روسی منعقده شده و بر اساس آن قرار است راه آهن شمال ظرف مدت چهار سال برقی شود. مسیر راه آهن شمال از گرمسار به ساری، ساری به گرگان و از گرگان به اینچه برون است.

عبوری افزود: با اجرای این طرح مصرف سوخت به صفر خواهد رسید و شاهد کاهش چشمگیر آلایندگی های محیط زیست خواهیم بود. همچنین شهروندانی که در حاشیه ریل سکونت دارند از صدای ناهنجار قطارها در امان خواهند بود و این نوید را می دهم که اقدامات اجرایی آن در در ایستگاه های راه آهن ساری و قائم شهر در سال جاری آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این وزارتخانه برنامه خوبی برای راه های مازندران تدارک دیده خاطرنشان کرد: قرار است مشکلات ترافیکی شهرهای آمل، بابل، قائمشهر و ساری از طریق احداث یک آزادراه 100 کیلومتری حل شود. قریب به دو هزار میلیارد تومان سرمایه بندی این پروژه هست و ان شاالله گزارش اجرای این پروژه عظیم را در فرصت های بعدی ارائه خواهم داد.

وی به تکمیل کمربندی شمالی و احداث پل سربازخانه گمنام امام زمان در سه راه جویبار نیز اشاره کرد و افزود: تلاش برای اتمام چهار بانده‌کردن محور ساری تاکام ادامه دارد، امسال 35 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده تلاش داریم رشد چشمگیری در آن شاهد باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار