لیست انتظارات مردم قائمشهر از شهردار جدید / حل مشکلات موجود قائمشهر و رعایت قانون\
  • در نظرخواهی از مردم؛

لیست انتظارات مردم قائمشهر از شهردار جدید / حل مشکلات موجود قائمشهر و رعایت قانون

  • کد خبر: 216899
  • چاپ
  • انتشار: 16 خرداد 1398 - 14:23

نارضایتی های مردم قائمشهر از وضعیت شهرداری موجب تغییر شهردار شد و حالا در آستانه ابلاغ حکم شهردار جدید توجه به اولویت های و انتظارات مردم شهر ضروری است

به گزارش استناد نیوز، روز 29 اردیبهشت 98 به دنبال نارضایتی مردم قائمشهر از وضعیت مدیریت شهری، بهمن معین پور پس از حدود 18 ماه حضور در مسند شهرداری در حالی که اعضای شورای شهر به دنبال استیضاح او بودند از سمت خود استعفا داد.
در همان روز اعضای شورای شهر قائمشهر به اتفاق آرا عباس صالح زاده را به عنوان شهردار بعدی انتخاب کرده و تا زمان طی مراحل قانونی صدور حکم برای وی، حمیدرضا خنکدار به عنوان سرپرست شهرداری قائم شهر معرفی شد.

درحالی که احتمالا طی روزهای آینده حکم صالح زاده به عنوان شهردار قائمشهر از وزارت کشور تایید خواهد شد، طی نظرخواهی از مردم این شهر انتظارات و اولویت های مد نظر مردم در مدیریت و سازندگی شهر را جویا شدیم که لازم است مورد توجه ویژه شهردار جدید قرار بگیرد.

1) در نظرخواهی صورت گرفته مهمترین موضوعی که موجب نارضایتی مردم از شهردار قبلی شد و می بایست در اولویت اصلی آقای صالح زاده قرار بگیرد موضوع ساده اما مهم رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر است.

2) موضوع دیگری که مردم قائمشهر به آن اشاره داشتند ایجاد فضای سبز مناسب برای تفریح خانواده ها و زیبایی شهر است، تکمیل پروژه ساخت پارک و رسیدگی به پروژه های نیمه کاره از جمله زمین نساجی شماره دو که چهره نامناسبی به شهر داده است می تواند در جلب رضایت مردم در این خصوص مفید واقع شود.

3) رسیدگی به بهداشت شهری و جمع آوری و ساماندهی زباله ها، تعبیه سطل های زباله شکیل در خیابان های شهر، پاکسازی جاده کناره سیاهرود و تلار و... موضوعات و مشکلات بسیار مهمی هستند که مستقیما با زیبایی شهر و سلامت شهروندان در ارتباط بوده و با مدیریت درست قابل حل خواهند بود.

4) رعایت قانون در مطالبات مالی شهرداری از مردم و اجرای دقیق احکام صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری در مباحثی مانند دریافت مبالغ مربوط به عوارض کسب و پیشه، صدور پروانه ساختمانی و تمدید آن و... که در دوره مدیریت قبلی شکایات زیادی را در پی داشت از دیگر موضوعاتی است که باید در اولویت های کاری شهرداری قائمشهر قرار گیرد.

5) پاسخگویی به سوالات مطرح شده در موضوعات مختلف به صورت شفاف و نظارت دقیق به تکریم ارباب رجوع توسط پرسنل شهرداری که متاسفانه توسط برخی به آن بی توجهی می شود، انتخاب مدیران مناطق شهرداری و فعال نمودن کامل روابط عمومی می تواند این مشکلات موجود در شهرداری را رفع نماید.

6) تسویه بدهی های معوق شهرداری به پیمانکارانی که از سالهای گذشته از شهرداری قائمشهر طلبکار هستند و جلب رضایت آن ها و پایان دادن به پرونده های قضایی در این خصوص که موجب بی اعتمادی پیمانکاران به شهرداری و راکد ماندن پروژه های شهری شده است.

7) مسئله مهم دیگری که همواره وجود داشته نیروهای مازاد موجود در مجموعه شهرداری است که در هر دوره بر تعداد آن ها افزوده می شود! انتظار از شهردار آینده قائمشهر پایان دادن به جذب نیروی سفارشی در شهرداری و استفاده بهینه از نیروهای مازاد در بخش های مختلف خدماتی و در صورت عدم بهره وری تعدیل نیرو از بدنه حجیم شهرداری است تا با کاهش هزینه های جاری به سازندگی بهتر شهر پرداخته شود.

 

موارد ذکر شده فوق برخی از مهمترین انتظارات مردم از عباص صالح زاده به عنوان شهردار آینده قائمشهر است، در نظرخواهی صورت گرفته اکثر مردم خواهان تکمیل پروژه های نیمه کاره و عدم کلنگ زنی پروژه ای جدید تا به سرانجام رسیدن آن ها بوده اند.

در صورت مدیریت صحیح و بکار بستن تمام ظرفیت های انسانی و مالی شهر، در یک برهه زمانی کوتاه مدت، جلب رضایت مردم در موارد فوق ممکن خواهد بود و در واقع انتظار مردم فهیم قائمشهر چیزی فراتر از وظایف عادی شهرداری نیست و کاملا قابل دسترس می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار