تخریب انتخابات با کش دار بودن قانون / نماینده ها کارپردازان شهری /زیر ساخت ها آمادگی برای انتخابات تمام الکترونیک وجود ندارد\

تخریب انتخابات با کش دار بودن قانون / نماینده ها کارپردازان شهری /زیر ساخت ها آمادگی برای انتخابات تمام الکترونیک وجود ندارد

  • کد خبر: 217813
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1398 - 12:26

استناد نیوز، کاندیداتورها به وعده های انتخاباتی روی می آورند و به کار پردازان شهری تبدیل شدند در صورتی که  وظایف ملی و بین المللی برای آنها تعریف شده است. نامزدها نباید منطقه ای عمل کنند و با وعده ها امنیت شغلی ایجاد کنند. این روند کاری در نهایت باعث تعطیلی پاسخگویی می شود.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام علی اصغر زکوی، مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان مازندران در نشست با خبرنگاران به فعالیت 13 هزار نفر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: چند شبکه نظارت انتخابات فعال دراستان فعالیت دارند که در 22 شهرستان با فعالیت مستقیم 13 هزار نفر در حال انجام وظیفه می باشند. انتخابات دو بار مهم دارد: اجرای انتخابات ، نظارت شورای نگهبان .
حجت الاسلام زکوی درباره رد صلاحیت کاندیدا چنین توضیح داد: در استان برای تعیین صلاحیت توسط شورای نگهبان 10 نفر به ستاد مرکزی تهران معرفی می شوند این اعضا مسئول بررسی احراز یا عدم احراز صلاحیت هستند. کسانی رد صلاحیت می شوند که محکومیت قضایی داشته باشند که این نوع پرونده ها  تأثیر دائم دارد و اما پرونده هایی که مشکل حادی نداشته باشد و قابل تغییر است امکان تعیین صلاحیت در دور بعدی انتخابات می باشد.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان مازندران اظهار داشت: اگر زیر ساخت ها برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک آماده و سلامت انتخابات تایید شده باشد و حضور حداکثری مردم را دچار پیچیدگی نکند شورای نگهبان پیش قدم در این امر است . اما با توجه به دوره های قبل سیستم تشخیص هویت الکترونیکی دچار مشکلاتی بوده و با توجه به نبود زیرساخت ها این امکان وجود ندارد که انتخابات تمام الکترونیک انجام شود.
وی تاکید کرد: چرا انبوه ثبت نام انتخابات را داریم ؟ زیرا قانون انتخابات قانون بروزی نیست. انتخابات چه در امر نظارت و اجرا تابع متغییرهای فراوان است این متغییر ها قانون انتخابات است که هر کس بیشتر خرج کند برنده انتخابات است که توجیه قانونی ندارد. کش دار بودن قانون کار انتخاباتی را تخریب می کند. در طول سالهای غیر انتخاباتی جریان های سیاسی روزنامه های محلی و بومی و فضای مجازی اشخاصی که به عنوان شخصیت تاثیر گذار تلقی می شوند رصد می شوند
وی در پایان ادامه داد: کاندیداتورها به وعده های انتخاباتی روی می آورند و به کار پردازان شهری تبدیل شدند در صورتی که  وظایف ملی و بین المللی برای آنها تعریف شده است. نامزدها نباید منطقه ای عمل کنندو با وعده ها امنیت شغلی ایجاد کنند. این روند کاری در نهایت باعث تعطیلی پاسخگویی می شود.
 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار