رقیبان بهداد سلیمی یکی پس از دیگری از المپیک جا می مانند/ طلا در مشت بهداد!\
  • در پی دوپینگ رسلان البگوف

رقیبان بهداد سلیمی یکی پس از دیگری از المپیک جا می مانند/ طلا در مشت بهداد!

  • کد خبر: 2180
  • چاپ
  • انتشار: 06 مرداد 1395 - 11:51

پس از مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ الکسی لوچف رکوردار وزنه برداری فوق سنگین جهان و حذف نام او از رکورد داران، در فاصله 9روز تا شروع بازی های المپیک دیگر وزنه بردار روسیه، روسلان البگوف که سابقه 2 قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و از رقیبان جدی بهداد سلیمی در المپیک محسوب می شد هم دوپینگی از آب در آمد.

سایت چمپیون نات روسیه اعلام کرد: دوپینگ  المپیک 2012 لندن روسلان آلبگوف، ملی‌پوش  دسته فوق سنگین روسیه پس از آزمایش مجدد مثبت بوده و بر این اساس این ورزشکار از بازی‌های  المپیک ریو محروم می‌شود.

 البته رییس فدراسیون وزنه برداری روسیه این خبر را تایید نکرده است و اعلام کرده که هنوز اطلاعاتی در این باره کسب نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری استناد، در ادامه موج افشاگری های دوپینگ سیستماتیک در کشور روسیه که در چند ماه گذشته محرومیت های زیادی را برای ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی این کشور از المپیک به همراه داشت و حتی صحبت هایی در مورد حذف ورزش روسیه از المپیک مطرح شده بود که با رای IOC به حضور روسیه در المپیک خاتمه یافت، اینبار دیگر رقیب اصلی بهداد سلیمی در المپیک برای کسب مدال طلا با مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگش از این مسابقات جا ماند و فرصت مناسبی برای کسب دومین مدال طلای المپیک توسط بهداد سلیمی قهرمان خوب کشورمان فراهم شده تا به سومین ورزشکار 2 طلایی المپیک ایران تبدیل شود.

در پی اعلام دوپینگ البگوف فدراسیون وزنه برداری روسیه در خطر حذف کامل از المپیک قرار می گیرد. روسیه یکی از قدرت های برتر وزنه برداری جهان به حساب می آید و همواره در وزن های بالا مدعی اصلی کسب مدال طلا بوده است.

البگوف قهرمان جهان در  سال های  2013 لهستان و 2014 قزاقستان است و مدال برنز المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد. او همچنین 2 بار در سال های 2012 و 2013 قهرمان اروپا شده بود و از وزنه برداران مطمئن تیم ملی روسیه برای کسب مدال در المپیک محسوب می شد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار