در انتخابات پیش رو دشمن به دنبال تخریب قوه قضاییه است / بدون توجه به این دولت یا دولت های قبل پرونده فساد با قاطعیت رسیدگی شود\
  • در خطبه های نماز جمه؛

در انتخابات پیش رو دشمن به دنبال تخریب قوه قضاییه است / بدون توجه به این دولت یا دولت های قبل پرونده فساد با قاطعیت رسیدگی شود

  • کد خبر: 21827
  • چاپ
  • انتشار: 17 دی 1395 - 13:36

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اختلافات قوا گفت: مردم انتظار دارند قوه قضاییه بدون توجه به این دولت و دولت قبل به پرونده های فساد رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند

به گزارش استناد نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: قوه قضاییه به پرونده‌های فساد با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی کنید و قاطعانه حکم صادر کنید و دولت قبل و فعلی برایتان مهم نباشد، مردم از شما عدالت می‌خواهند.

خاتمی با اشاره به معضل دروغ اظهار داشت: امیدوارم همان‌هایی که می‌گویند دروغگویی در جامعه شایعه شده خودشان دروغ نگویند. دروغ با ایمان سازگار نیست. اگر به مسئولی گفتند که آمار را دست‌کاری کن و او به اصول دین پایبند باشد می‌گوید من دست به این آمار نمی‌برم حتی اگر اخراجم کنید.

وی افزود: یا اگر کسی به رسانه دسترسی دارد و به او بگویند این دروغ را بنویس اگر بگوید اهل دروغ نیستم حتی به بهای کم شدن مخاطبانم نشان می‌دهد یک مومن واقعی است.

 

وی همچنین با گرامی‌داشت دهه بصیرت، تصریح کرد:‌ حماسه 9  و 19 دی هر دو حماسه وحدت بود. 9 دی آغاز انقلاب در دوره دوم بود که در سراسر کشور باشکوه برگزار شد. مقام معظم رهبری و مسئولان کشور از این مراسم تجلیل کردند. این مراسم نماد وحدت ملت در پاسداری از انقلاب است. بین 9 و 19 دی سه شباهت وجود دارد. جرقه حماسه 19 دی را حمایت از ولایت زد که روح آن در حمایت از ولایت بود عین همین روز در 9 دی تکرار شد. بسیاری از مردم در سراسر کشور دو عکس بیشتر در دست نداشتند. عکس امام و رهبری با شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده». شباهت دوم، این حماسه را بصیرت مردم آفرید. عین همین اتفاق در 8 ماه فتنه اتفاق افتاد. سرمایه 40 میلیونی را سوزاندند. در حماسه 9 دی بصیرت مردم حرف اول را زد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: فتنه‌گران در آن زمان فریب‌کاری کردند و دم از حقوق مردم زدند. آنها سرمایه مردم را به آتش کشیدند و اسمش را گذاشتند دفاع از مردم. در فتنه 88 تقلب رمز آشوب بود و بصیرت مردم در حماسه 9 دی حرف آخر را زد. در فتنه 88 آمریکا و رسانه‌هایش تمام قد به حمایت از فتنه‌گران آمدند و اوباما اسم یکی از فتنه‌گران را به صراحت آورد و انگلیس روباه پیر امکانات رسانه‌آی خود را دربست در اختیار آنها گذاشت و پرز آنها را سربازان خود نامید و منافقان از آنان حمایت کردند.

 

آیت‌الله احمد خاتمی با تبریک سالروز تولد امام حسن عسگری(ع)، گفت: شیعه، گریه و شادیش به موقع و به جاست. امشب و فردا هر جا هستیم شادی خود را ابراز کنیم البته شادی به معنای گناه کردن و عبور از خطوط قرمز خدا نیست. کیست که شادی مردم ولایت‌مدار را نخواهد؟ آنچه می‌خواهیم این است که شادی و عزای ما رنگ دین داشته باشد.

خاتمی وحدت را لازمه تداوم انقلاب دانست و افزود: وحدت با پنج چیز حاصل می‌شود. وحدت در هدف، محوریت ولی فقیه، ادبیات تکریم، تحمل و پرهیز از تهمت و دروغ.

وی یادآور شد: در انتخابات اردیبهشت یا خرداد 96 دشمن روی دو قطبی کردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه، آکنده کردن فضای مجازی از دروغ و افتراء کرده‌اند. به مسئولان می‌گویم حواستان جمع باشد. همه دلسوزان انقلاب اتفاق نظردارند که دعواهای رسانه‌ای به نفع انقلاب نیست. خروجی آن این است که می‌گویند از این دعوا معلوم می‌شود که فساد در ایران ساختاری و نهادینه شده است.

 

وی ادامه داد: امام و مقام معظم رهبری از مایوس کردن مردم بسیار بیزار بودند و رسانه‌ها اگر می‌خواهند دین خود را انقلاب ادا کنند باید امید را در جامعه بدمند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قوه قضائیه که شدیدا مورد حمله است به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری بپردازد و به آنها رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند. برای قوه قضائیه مطرح نباشد که فساد مربوط به این دولت است یا دولت قبل یا دولت‌های قبل‌تر. مردم از قوه قضائیه عدالت می‌خواهند.

 

خاتمی با نکوهش اقدام رضاخان در  17 دی و کشف حجاب، گفت: استعمار انگلیس سه دستور مبارزه با عزاداری سیدالشهدا(ع)، مبارزه با حوزه‌های علمیه و مبارزه با کشف حجاب را به وی دیکته کرد. به زور چادر را از زن مسلمان می‌گرفتند. زنان از ترس در این ایام بچه سقط کردند البته سزای اعمال ننگینش را دید. انگلیسی‌ها وقتی دیدند مدت مصرفش زیاد شد، بردندش و سرانجام به زباله‌دان تاریخ رفت.

 

وی در پایان بااشاره به اوضاع مقابله با داعش در عراق گفت: امیدوارم به زودی خبر پیروزی ارتش عراق و حشدالشعبی را در موصل بشنویم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار