پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان\
  • رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان

  • کد خبر: 218451
  • چاپ
  • انتشار: 19 مرداد 1398 - 16:16

 استناد نیوز- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان سیل امسال در استان‌های آسیب‌دیده پرداخت شد.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا سلیمانی روز شنبه در جمع اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، افزود: صنعت بیمه در حوادث گوناگون نظیر سیل امسال به یاری هموطنان شتافت.

سیلاب های شدید روزهای پایانی سال ۹۷ و شروع سال ۹۸ بیش از ۲۵ استان را تحت تاثیر قرار داد و با زیانهای قابل توجهی روبرو شدند، بیشترین خسارت مربوط به استانهای گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان اعلام شد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع توانمندسازی در صنعت بیمه و افزایش سه برابری ذخیره گیری شرکت‌ها برای نخستین بار در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: ذخیره‌گیری مناسب شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت کاهش کسری ذخایر از زمینه‌های ثبات در این صنعت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: سودآوری بنگاه های اقتصادی، یک اصل است،اما پایداری شرکت‌ها موضوع مهمتری است که باید در صنعت بیمه با جدیت بیشتری دنبال شود.

سلیمانی از قابلیت های رسانه‌های همگانی کشور برای آگاهی بخشی در حوزه بیمه به عنوان یک ظرفیت بزرگ یاد کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنند تا صدای صنعت بیمه به گوش عموم افراد برسد و رسانه در این میان یک پل ارتباطی مطمئن به شمار می‌آید.

وی به نقش موثر بیمه هوشمند در افزایش توانگری مالی شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه در این عرصه نیز پیشرو به حساب می‌آید و در همین ارتباط برای دومین سال، رتبه نخست برترین سازمان دولتی در زمینه فن‌آوری اطلاعات را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی با ابراز خرسندی از گسترش فعالیت های بیمه ای در کشور به موضوع بازارسازی در کشورهای همسایه پرداخت و از سوریه به عنوان یک بازار بالقوه یاد کرد و افزود: صنعت بیمه باید نگاه ویژه‌تری به بازارهای بین المللی بخصوص کشورهای دوست و همسایه داشته باشد و با تولید ثروت در این عرصه، نقش پررنگ‌تری را در اقتصاد کلان ایفا کند.

رئیس کل بیمه مرکزی از اعضای سندیکای بیمه‌گران ایران به عنوان یک نهاد تخصصی بیمه‌ای خواست که در انتخاب دبیر کل نیز وضعیت حرفه‌ای و نگاه تخصصی خود را حفظ و تقویت کنند و همچنین اصلاحات اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران با هدف تقویت این نهاد فنی و تخصصی صورت گرفته و هدف نهایی ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت بیمه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار