دانشگاه ها حق مستقل عمل کردن ندارند\

دانشگاه ها حق مستقل عمل کردن ندارند

  • کد خبر: 219970
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 17:37

استناد نیوز، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو، گفت: از این پس دانشگاه‌ها باید زیر نظر این شورا نسبت به سنجش و پذیرش به صورت یکپارچه عمل کنند و دانشگاهی حق مستقل عمل کردن ندارد تا زمینه تخلفات روی داده در دانشگاه آزاد ایجاد شود.

 

به گزارش استناد نیوز، قاسم احمدی لاشکی  با اشاره به رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در نشست امروز(12 آبان‌ماه) صحن علنی مجلس، عنوان کرد: این گزارش که در 7 محور تهیه شد که به ابعاد مختلف تخلف روی داده در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی وجود دارد که دیگر چنین تخلفی در دانشگاه‌های کشور رخ ندهد و دانشجویان خارج از ظرفیت بدون رعایت رتبه و تراز در دانشگاه‌ها پذیرش نشوند، گفت: اخیراً شورای سنجش و پذیرش دانشجو که ریاست آن را وزیر علوم به عهده دارد، مصوبه‌ای در این زمینه داشت که بر اساس این مصوبه مقرر شد وضعیت سنجش و پذیرش توسط شورا و به صورت یکپارچه باشد.

وی با بیان اینکه با این مصوبه شورای سنجش و پذیرش هر دانشگاه، نمی‌تواند به صورت مستقل عمل کند؛ افزود: با این مصوبه شورای سنجش و پذیرش، ملاک برای سنجش و پذیرش دانشجویان، تصمیمات شورا خواهد بود و سنجش و پذیرش دانشجو به صورت یکپارچه صورت خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شورای سنجش و پذیرش دانشجو متشکل از سه وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و معاونان آموزشی این وزارتخانه‌ها به علاوه رئیس سازمان سنجش است، ادامه داد: با مصوبه شورا دیگر جلوی چنین اتفاقاتی گرفته خواهد شد و دانشجویی نمی‌تواند خارج از عرف و قانون در دانشگاه‌های کشور پذیرش شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار