حماسه مردمی ششم بهمن آمل شناسنامه این شهرستان و هویت انقلابی استان است\
  • نماینده ولی فقیه درمازندران:

حماسه مردمی ششم بهمن آمل شناسنامه این شهرستان و هویت انقلابی استان است

  • کد خبر: 211056
  • چاپ
  • انتشار: 05 بهمن 1395 - 09:14

آیت اله نوراله طبرسی شب گذشته در آیین سی وپنجمین سالگرد حماسه اسلامی و مردمی ششم بهمن ماه سال60 آمل در مصلی بزرگ قدس این شهرستان اظهار کرد: مازندرانی ها و آملی ها همیشه در خطوط مقدم قرار داشتند و مردم غیور آمل در سال 60 به غائله دشمنان اسلام در کمتر از 10 ساعت پایان دادند به طوری که امام راحل در وصیت نامه خود از این موضوع یاد و از مردم آمل تشکر می کنند.


وی ادامه داد: آملی ها نه تنها در ششم بهمن سال شصت ، بلکه در قیام علویان در مازندران پیشگام بودند و با وجود مراجعی چون میرزا هاشم آملی ، آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی خود نشانگر حضور بزرگان در این پهنه است.
نماینده ولی فقیه درمازندران ، به رشادتهای مردم آمل از ابتدای انقلاب اسلامی اشاره واینکه مردم این شهرستان توانستند سرچشمه جنایت طلبی و گروهک های منافقین و ضدانقلاب را در این منطقه بخشکانند.، افزود: امروز نیز انقلاب اسلامی در یک پیچ بسیار سخت، پرحادثه، پرماجرا و به تعبیری پرخطر در تاریخ قرار گرفته است، وهمه ملت ایران با تاسی از ایستادگی ومقاومت جانانه مردم آمل در برابر زیاده خواهی های استکبار ثابت قدم واستوار باشند.
در سحرگاه ششم بهمن ماه سال 60 عده ای منافق و مائوئیسم از سمت جنگل درقسمت جنوب آمل قصد تصرف و ورود به این شهررا داشتند که مردم فداکار آمل در کمتر از یک روز با مقاومت جانانه به این غائله شوم انان پایان دهند.
دراین حماسه مردمی وجاویدان که هرسال در آمل گرامی داشته می شود، 41نفر شهید و بیش از دهها نفر مجروح شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار