پوشش بیمه همگانی سلامت نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه دارد\

پوشش بیمه همگانی سلامت نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه دارد

  • کد خبر: 2110576
  • چاپ
  • انتشار: 17 آذر 1398 - 19:47

استناد نیوز، فرماندار شهرستان رامسر در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت مازندران ضمن تقدیر از مجموعه خدمات بیمه سلامت در استان افزود: اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی، نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد.

 

به گزارش استناد نیوز، محمد آزاد، فرماندار شهرستان رامسر طی سخنرانی در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت مازندران و جمعی از مسئولین اداره کل و رئیس اداره بیمه سلامت رامسر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد بیان داشت: باید دغدغه مردم در دریافت خدمات درمانی مورد نیاز به حداقل برسد زیرا جامعه سالم پایه و اساس پیشرفت و توسعه کشور است و بر این اساس و در جهت حمایت از دهک‌های پایین جامعه باید مشارکت در پرداخت حق سرانه برای دهک های بالای جامعه مد نظر قرار گیرد.

در ادامه دکتر ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز طی سخنانی ضمن تشریح طرح بزرگ پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت در استان، افزود: طبق بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه توسعه باید افراد فاقد پوشش بیمه درمان ظرف ۶ ماه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و طبق برآورد در کل استان، حدود ۵ درصد از جمعیت فاقد پوشش بیمه ای می باشند.

وی افزود: دهک های اول تا سوم به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که کل سرانه سالانه از سوی دولت پرداخت می‌شود. در دهک چهارم نیز به صورت مشارکتی ۵۰ درصد توسط بیمه شده و ۵۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود و در دهک پنجم به بالاتر نیز حق سرانه کامل توسط بیمه شده پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه از تمامی مسئولین درخواست کرد با تبیین هر چه بیشتر این طرح بزرگ برای مردم، زمینه استفاده همگان را از حق خود در دریافت خدمات مورد نیاز بیمه درمانی فراهم نمایند تا مردم کمترین دغدغه را در این زمینه داشته باشند.

دکتر ظفرمند در ادامه افزود: ۲۴ هزار نفر باید در شهرستان رامسر ارزیابی وسع را انجام دهند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر روستاییان و 6 هزار نفر نیز در صندوق بیمه همگانی و ایرانیان می باشند.

لازم به ذکر است در ادامه حضور مدیرکل بیمه سلامت استان ، روسای ادارات بیمه گری و نظارت این اداره کل در شهرستان رامسر، نشست هم اندیشی با مسئولان بیمارستان حضرت امام سجاد علیه السلام این شهرستان در راستای بررسی نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان منطقه همچنین روند ارسال الکترونیکی اسناد بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

یادآور می شود مدیرکل بیمه سلامت مازندران در بازدید از این بیمارستان با جمعی از بیماران تالاسمی این شهرستان دیدار نمود و از نزدیک روند درمان این عزیزان را مورد بررسی قرار داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار