آموزش در مناطق قرمز کرونایی مجازی خواهد بود\

آموزش در مناطق قرمز کرونایی مجازی خواهد بود

  • کد خبر: 2111100382
  • چاپ
  • انتشار: 13 شهریور 1399 - 19:36

استاندار مازندران از تصمیم‌گیری همه‌جانبه ستاد مقابله با کرونای استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت که آموزش در مناطق قرمز مجازی خواهد بود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان  در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتخاذ شده است ، افزود که در کنار ابلاغ دستورالعمل کامل ملی ، تصمیمات استانی لازم نیز گرفته شده است.

وی توضیح داد : بازگشایی مدارس که از ۱۵ شهریور ماه خواهد بود منوط به دو موضوع است؛ یکی وضعیت شهرستان ها به لحاظ تقسیم بندی وزارت بهداشت است و در نقاطی که وضعیت قرمز می باشد کلاس ها به صورت مجازی می بایست برگزار گردد.

استاندار گفت : شرایط به طور کامل در دستورالعمل پیش بینی شده است؛ هم می تواند کلاس ها به طور مجازی برگزار شود و هم شیفت بندی شود به صورت یک روز در میان و هم به صورت حضوری و فیزیکی برگزار شود.

وی افزود : با عنایت به نزدیکی ارتباط معلم و دانش آموز در مقطع ابتدایی، طرح بسیار خوبی تحت عنوان " والد معلم " با مشارکت خانواده ها به اجرا در می آید و خانواده ها، آموزش و پرورش را در تعلیم و تربیت یاری می رسانند.

حسین زادگان تاکید کرد: در مدارسی که فضای فیزیکی کمتری داریم و در مدارس دولتی که امسال اقبال بیشتری به آن نشان داده شده است، سعی کردیم محدودیت های لازم را اعمال کنیم که آسیبی متوجه معلمین و دانش آموزن نشود.

وی با بیان این که نحوه ورود و خروج دانش آموزان به مدارس، ساعت آموزش و ساعات تفریح دانش آموزان نیاز به توجه جدی داشت، اظهار داشت : تصمیم گرفتیم این موارد به صورت پلکانی انجام شود، از آنجا که آموزش نهایتا در ۳۵ دقیقه صورت می گیرد و خیلی در فضای بسته نمی مانند لذا پیش بینی شده هم در مدخل ورودی مدارس امکانات ضدعفونی قرار گیرد و هم در کلاس ها و زنگ های تفریح نیز همه با هم تعطیل نشوند و به صورت پلکانی خارج شوند.

استاندار مازندران افزود : طرح سلامت همیاران پیش بینی شد که دانش آموزان سفیر سلامت و کرونا می شوند تا هم داوطلبانه از خودشان و هم از سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا مواظبت کنند و انتخاب معاون بهداشتی در مدارس جهت رعایت پروتکل های بهداشتی که تذکرات لازم به آن ها ابلاغ می شود و از اینطریق مصون سازی مدارس صورت می پذیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در باره وضعیت دانشگاه ها هم گفت : دانشجویان این امکان را دارند تا در شهرستان و استان خود ادامه تحصیل بدهند، تصمیم گرفتیم همه دانشگاه ها از یک شیوه نامه استفاده کنند.کلیه کلاس های دروس نظری، مجازی و دروس عملی نیز حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و آن هایی که در استان خود شرایط ادامه تحصیل دارند نیاز به حضور ندارند و می توانند در همان شهرستان ادامه تحصیل دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار