۲۶ هزار میلیارد ریال پروژه دهه فجر در مازندران افتتاح می‌شود\

۲۶ هزار میلیارد ریال پروژه دهه فجر در مازندران افتتاح می‌شود

  • کد خبر: 2111100895
  • چاپ
  • انتشار: 11 بهمن 1399 - 11:38

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که امسال همزمان با دهه فجر ۲۶ هزار میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی ، اقتصادی و اشتغالزایی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش استناد نیوز مهدی رازجویان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مجموع ۸۸۷ پروژه در حوزه صنعت و معدن ، برقرسانی ، آب و گاز و گردشگری و کشاورزی در شهرها و روستاهای استان مازندران به بهره برداری می رسد.
وی گفت : از لحاظ اعتباری بیشترین پروژه های افتتاحی با ۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب ۱۴ پروژه مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و از لحاظ کمی نیز ۱۲۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۲۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت های توزیع برق است.
معاون استاندار مازندران از افتتاح حدود ۶۰ طرح هادی و راه روستایی در دهه فجر در مناطق محروم استان خبر داد و افزود که برای این پروژه ها نیز حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
وی گفت که حدود ۶۰۰ میلیارد ریال هم پروژه های عمرانی و زیرساختی در شهرهای مازندران طی دهه فجر افتتاح خواهد شد.
رازجویان افتتاح ۱۷۳ واحد مسکن مهر با تسهیلات پرداختی حدود ۱۸۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های آماده افتتاح طی دهه فجر در مازندران معرفی کرد.
وی با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی و زیرساختی در ۲۲ شهرستان استان مازندران گفت : بیشترین پروژه افتتاحی دهه فجر با ۱۱۹ پروژه با اعتباری افزون بر ۶هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان ساری مرکز مازندران است.
افتتاح ۱۲۹ طرح اشتغالزایی
معاون استاندار مازندران گفت : همزمان با دهه فجر ۱۲۹ طرح تولیدی و اشتغالزایی نیز در این استان با اعتباری افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی افزود : با بهره برداری از این پروژه های اشتغالزایی برای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
رازجویان مهم ترین پروژه های افتتاحی در این بخش را شامل کارخانه لوله پلی اتیلن، چوب فشرده ام دی اف و سورتینگ میوه و مرکبات معرفی کرد.
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که همزمان با دهه فجر سال جاری ۷۲ پروژه عمرانی و زیر ساختی در این استان کلنگ زنی می شود.
رازجویان مهمترین پروژه هایی را که در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی می شود شامل کارخانه تولید روغن خوراکی ، کارخانه خوراک دام و مخازن ذخیره روغن با اعتباری افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
در دهه فجر سال گذشته ۸۶۶ طرح اقتصادی و عمرانی در مازندران با اعتباری افزون بر یک هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار