نمایندگان مازندران و افزایش سن بازنشستگی / نام 8 نماینده در بین مخالفان نیست\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

نمایندگان مازندران و افزایش سن بازنشستگی / نام 8 نماینده در بین مخالفان نیست

  • کد خبر: 2111103885
  • چاپ
  • انتشار: 25 دی 1402 - 13:06

مصوبه جنجالی افزایش سن بازنشستگی روز گذشته به تایید شورای نگهبان رسید، اما نظر نمایندگان مازندران در مجلس در خصوص افزایش سن بازنشستگی چه بود؟

 سامان سوهانیان، مدیرمسئول استنادنیوز - روز گذشته شورای نگهبان درحالی مصوبه مجلس در خصوص افزایش سن بازنشستگی را تایید کرد که این مصوبه در خود مجلس و افکار عمومی جنجال آفرین شده بود، تا جایی که برخی از نمایندگان و حتی نایب رئیس مجلس اعلام کردند به اشتباه و از روی ناآگاهی به این مصوبه رای مثبت داده اند و با ارسال نامه ای به شورای نگهبان خواستار رد مصوبه خود شدند!

در بین نمایندگان مازندران نام چهار نفر در سامانه شفافیت به عنوان مخالف افزایش سن بازنشستگی یافت می شود و عدم رای مخالف هشت نماینده دیگر مازندران در سه حالت مختلف قرار می گیرد:

 

پنج نماینده رسما با افزایش سن بازنشستگی موافقت کردند

رضا حاجی پور، نماینده مردم آمل، ولی الله فرزانه، نماینده نور و محمودآباد، مهدی سعادتی و علی کریمی نمایندگان بابل و غلامرضا شریعتی نماینده شرق مازندران، پنج نماینده ای هستند که رسما نامشان در سامانه شفافیت آرای نمایندگان به عنوان موافق ثبت شده است و این مصوبه را به نفع مردم و مصلحت کشور دانستند.

 

نمایندگانی که یا غایب بودند یا به شفافیت اعتقادی نداشتند

کیوان مرادیان، نماینده قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس، سید شمس الدین حسینی، نماینده تنکابن رامسر و عباس آباد و محسنی بندپی نماینده نوشهر و جالوس و کلاردشت سه نماینده ای هستند که نامشان نه در بین موافقان قرار دارد و نه مخالفان!

متاسفانه علیرغم مطالبه عمومی مردم در شفافیت آرای نمایندگان همچنان برخی از منتخبین مجلس یازدهم حاضر نیستند آرای خود را بخصوص در طرح های مهم ملی و جنجال برانگیز علنی نمایند و مردمی را که در مجلس نمایندگی می کنند محرم نمی دانند.

همچنین معضل دیگری که جلسات بهارستان با آن مواجه است، غیبت تعداد بالای نمایندگان در روزهای حساس مجلس می باشد که این ذهنیت را ایجاد می نماید که برخی نمایندگان نسبت به وظایف اصلی خود بی توجه هستند.

 

دادن رای موافق و مخالف به طرح ها و لوایحی که در مجلس بررسی می شوند در صورتی که با شناخت و آگاهی و به دور از برخورد های انتخاباتی باشد حق هر یک از نمایندگان است و کسی حق ندارد نماینده را به دلیل رای مثبت یا منفی خود مورد سرزنش قرار دهد، اما مردم هم حق دارند از آرای نماینده خود در مجلس مطلع شوند تا با آگاهی بیشتر در انتخابات های آتی شرکت نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار