تبلیغات زود هنگام کاندیداهای مجلس در مازندران / از هدایای نقدی تا میتینگ ها تبلیغاتی\
  • استنادنیوز منتشر کرد؛

تبلیغات زود هنگام کاندیداهای مجلس در مازندران / از هدایای نقدی تا میتینگ ها تبلیغاتی

  • کد خبر: 2111118
  • چاپ
  • انتشار: 12 دی 1398 - 11:33

مطابق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت های انتخاباتی کاندیداها تنها 8 روز مانده به آغاز رای گیری مجاز است اما هر روزه اخباری از تبلیغات غیرقانونی کاندیداها در حوزه های انتخابیه مازندران به گوش می رسد

به گزارش استنادنیوز؛ تبلیغات انتخاباتی زودهنگام، آفتی پیش روی انتخابات سالم می باشد که در آستانه انتخابات مجلس یازدهم به روشنی قابل رویت است، یکی از لازمه های انتخابات سالم برابری امکانات برای تبلیغات و معرفی خود توسط کاندیداها به مردم است، حال آنکه با صرف هزینه های گزاف انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام این برابری از کاندیداهای کمتر برخوردار ساقط می گردد.

تبلیغات زودهنگام مصادیق گوناگونی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حضور نامزدها در مراسمات مذهبی، حضور در مهمانی‌های سیاسی، راه‌اندازی دفاتری در قالب مشاوره، هدیه و کمک‌های نقدی و بعضا استفاده از امکانات دولتی و صداوسیما اشاره کرد.

در حوزه های انتخابیه مازندران نیز شاهد نمونه هایی از این تخلفات هستیم، که به آخرین موارد از این دست می توان به نمایش تصویر یکی از نمایندگان و کاندیداهای مجلس در صدا و سیما و برگزاری میتینگ تبلیغاتی برای کاندیدایی دیگر با عنوان خیریه و کمک به مردم اشاره کرد که با تبلیغات گشترده در فضای مجازی همراه شده است.

البته نمونه های متعدد دیگری نیز وجود دارد که می توان به شنیده هایی در خصوص حمایت برخی اشخاص و دستگاه های دولتی از کاندیدایی خاص در غرب مازندران و حضور یکی از کاندیداهای حوزه قائمشهر در مراسم فرهنگی شب یلدا و تبدیل مراسم به میتینگ انتخاباتی توسط هوادارن وی و... اشاره کرد.

با توجه به اینکه هنوز هیات نظارت بر انتخابات نظر خود را در خصوص تایید یا ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس اعلام نکرده است و با توجه به فراگیر شدن تبلیات زودهنگام کاندیداها با عناوین مختلف انتظار می رود شورای نگهبان قاطعانه با این تخلفات انتخاباتی برخورد و اجازه تضییع حقوق سایر کاندیداها که به قانون پایبند هستند را ندهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار