موردی از آنفلوآنزای پرندگان در مازندران مشاهده نشده است\

موردی از آنفلوآنزای پرندگان در مازندران مشاهده نشده است

  • کد خبر: 2111496
  • چاپ
  • انتشار: 01 بهمن 1398 - 18:28

استناد نیوز، مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون نمونه ای از آنفلوآنزای پرندگان در این استان مشاهده نشده‌است، گفت: در صورت ابتلا، اقدام جدی برای کنترل بیماری صورت می گیرد.

 

 به گزارش استناد نیوز، مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون نمونه ای از آنفلوآنزای پرندگان در این استان مشاهده نشده‌ است، گفت: در صورت دریافت هرگونه گزارش ازتلفات پرندگان در کمترین زمان، نمونه گیری و نتایج بررسی می شود تا در صورت ابتلا، اقدام جدی برای کنترل بیماری صورت گیرد.

 سید حسین رضوانی، بیماری نیوکاسل، برونشیت (تنگی نفس)، گامبورو و کمپلکس تنفسی را از دیگر بیماری های شایع طیور در فصول پاییز و زمستان عنوان و خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی دامپزشکی برای کنترل و پایش (با تزریق واکسن)، آمار 6 تا 7 کانون روستایی و 4 واحد صنعتی درگیر تلفات آنفلوآنزای پارسال در استان، امسال تاکنون به صفر و رقم ابتلای 40 درصدی پارسال واحدهای صنعتی به نیوکاسل هم امسال به 5 درصد رسیده است.

 وی ورود واکسن آنفلوانزا و واکسینه شدن مرغ مادر در ایجاد مصونیت جوجه ها را عامل موثر در حفظ این صنعت و کاهش دغدغه ابتلا به بیماری های شایع طیور دانست و بر ضرورت بیمه جوجه های یکروزه و دریافت گواهی حمل آن تاکید کرد.

 مدیرکل دامپزشکی مازندران به صاحبان صنعت طیور توصیه کرد با وجود شرایط فصل، با تعویق زمان جوجه ریزی، در تعیین تعداد جوجه ها به ظرفیت پروانه واحد، اقدام در تخلیه زودهنگام سالن های مرغداری و تامین و ذخیره سوخت و نهاده ها توجه کنند.

 مازندران، قطب مهم تولید مواد پروتئینی در کشور ،با داشتن 2 هزار و 500 واحد مرغداری و تولید سالانه 200 تا 220 هزار تن گوشت مرغ حدود 11 درصد نیاز کشور به گوشت سفید (مرغ) را تامین می کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار