تمامی دانش آموزان ابتدایی مازندران زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفتند\

تمامی دانش آموزان ابتدایی مازندران زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفتند

  • کد خبر: 2111594
  • چاپ
  • انتشار: 06 بهمن 1398 - 16:16

استناد نیوز- اداره کل آموزش و پرورش مازندران از پیوستن ۹ شهرستان و منطقه باقی‌مانده استان به طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب ) خبر داد و گفت که هم اکنون تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی استان زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش استناد نیوز، طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از مهم ترین طرح های شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است که در سال ۱۳۸۶ توسط هیات امنای بنیاد ملی نخبگان کشور تصویب و اجرای تدریجی آن در مازندران همزمان با کشور در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۹۴ آغاز شد و تمامی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی استان را زیر پوشش خود قرار داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی آموزش وپرورش مازندران ، امسال تمامی دانش آموزان پایه چهارم به بالای ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان زیر پوشش طرح ملی شهاب قرار گرفتند.

شناسایی و هدایت آموزشی ، تربیتی و معنوی دانش آموزان مستعد در این طرح در هشت حوزه استعداد کلامی ، ریاضی ، هنری ، فضایی ، حرکتی-ورزشی ، اجتماعی ، فرهنگی-دینی و علوم تجربی انجام می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در پی تکمیل پوشش طرح شهاب در مقطع ابتدایی ، بر ضرورت آماده سازی بسترهای شکوفایی استعداد دانش آموزان تاکید کرد و از تمامی مدیران آموزش و پرورش در اداره کل ، شهرستان و در داخل مدرسه خواست تا حداکثر امکانات و توان خود را برای هدایت دانش آموزان به کار بگیرند.

عسگری نیکزاد از ادارت شهرستان خواست که امکانات کارگاهی ، آزمایشگاهی ، ورزشی و فنی خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا مسیر استعدادی و علاقه مندی دانش اموزان مشخص شود.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد حدود ۲۷۰ هزار در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

طرح شهاب بر اساس برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش قرار است به صورت پلکانی در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار