آخرین اخبار از اعتراض کاندیداهای شورای شهر به تخلفات انتخاباتی در شهرهای مختلف استان مازندران / شهرهای کوچک فراموش نشوند\
  • برخورد قاطع با تخلف انتخاباتی خواست مردم

آخرین اخبار از اعتراض کاندیداهای شورای شهر به تخلفات انتخاباتی در شهرهای مختلف استان مازندران / شهرهای کوچک فراموش نشوند

  • کد خبر: 211761
  • چاپ
  • انتشار: 06 خرداد 1396 - 11:04

پس از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت، بسیاری از کاندیداهای شهرهای مختلف استان مازندران از جمله: ساری، قائمشهر، بابل و آمل، نسبت به تخلفات گسترده صورت گرفته در انتخابات اعتراض کردند

 به گزارش استناد نیوز، درحالی که 8 روز از برگزاری انتخابات شورای شهر سال 96 می گذرد همچنان موج اعتراضات ادامه دارد و هر روز شاهد اخباری در این خصوص در رسانه ها و شبکه های مجازی هستیم.

مطابق قانون امروز مورخ 6 خرداد 96 آخرین مهلت اعلام نظر نهایی هیئت نظارت شهرستان های استان به اعتراض داوطلبین و ارسال صورت جلسه نهایی و اعلام نظر به هیات عالی نظارت استان است و پس از آن داوطلبین معترض باز هم به مدت 2 روز فرصت دارند به رای هیات های شهرستان اعتراض نمایند.

 

 در مرکز استان مازندران اعتراض ها به اوج خود رسیده و از همان ابتدا پای اعضای هیات های نظارت استان هم به ماجرا باز شد.

علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی نمایندگان مجلس شهرستان ساری در جلسات متعدد پیگیر ماجرا بودند و در ابتدا شایعاتی از فشارها برای اعلام تایید صحت انتخابات شورای شهر توسط هیات های نظارت شهرستان سخن گفته می شد اما در آخرین موضع گیری خود از اجرای قانون و برخورد با تخلفات گفتند و حمایت خود را از نظر هیات نظارت شهرستان اعلام نمودند.

دامادی روز گذشته در اظهارنظری جنجالی ضمن تایید تخلفات گسترده قیمت خرید و فروش آراء را در ساعات پایانی انتخابات 200 هزار تومان اعلام کرد و احتمال ابطال انتخابات را بالا دانست.

 

همچنین ایوب انصاری، عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ساری اظهار کرد: به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت بر انتخابات ساری اعلام می کنم که بر اساس گزارش ناظران و سرناظران، علاوه بر تخلفات کوچک در انتخابات شورای شهر ساری، خرید آرا به شکل سازماندهی شده و در سطح وسیع شکل گرفته است بنابراین طبق قانون تنها راه پیش رو ابطال کامل انتخابات شورای شهر ساری است.

 

در شهرستان بابل هم اوضاع آرام نیست، جایی که امام جمعه این شهرستان در خطبه های نماز جمعه به شدت از ماجرای تخلفات انتخاباتی انتقاد کرده و به کنایه گفت: با این روند بعید نمی دانم در انتخابات آینده دکه هایی برای خرید و فروش رای برپا شود.

همچنین تعداد زیادی از داوطلبین معترض طی نامه ای به نمایندگان مجلس شهرستان بابل نسبت به عدم پیگیری تخلفات هشدار دادند: اگر برای صیانت از آرای مردم جدی وارد نشوید مردم  این را در انتخابات آتی مجلس از یاد نخواهند برد.

 

اما در قائمشهر و آمل اوضاع به نظر آرامتر می آید، علارغم اعتراض هایی که در این دو شهر صورت گرفته و همچنان پیگیری می شود و جلسات متعددی که در این خصوص برپا شده است اما شکل جنجالی به خود نگرفته و جوی آرامتر نسبت به ساری و بابل وجود دارد.

 

اما تخلفات این انتخابات تنها به شهرهای بزرگ خلاصه نمی شود بلکه در بسیاری از شهرهای کوچک استان مازندران نیز شاهد تخلفات انتخاباتی و به دنبال آن اعتراضاتی بوده ایم.

بطور مثال در امیرکلا نیز تخلفات زیادی گزارش شده است و عده زیادی خواهان ابطال آرای این شهر شده اند.

در غرب مازندران و در سلمانشهر هم اوضاع پیچیده است، براساس گزارش ها و مستنداتی که مخاطبان استناد نیوز از تخلف های گسترده در انتخابات این شهر برای ما فرستاده اند، خرید و فروش رای در این شهر کوچک استان مازندران نیز اتفاق افتاده و گفته شده افرادی با اتوبوس از خارج شهر به حوزه های رای گیری آورده شده و دریافت پول به کاندیداهایی خاص رای دادند.

 

این تخلفات در شهرهای کوچک استان نیز نیاز به رسیدگی جدی دارد و نباید در هیاهوی به وجود آمده از انتخابات شورای شهر در شهرهای بزرگ استان مازندران صدای اعتراض شهرهای کوچک نشنیده باقی بماند.

 

با توجه به قطعی شدن تخلفات گسترده صورت گرفته و اعلام صریح برخی از مسئولین، همه نگاه ها به هیات های نظارت است تا با اعلام رای قاطع خود یکبار برای همیشه جلوی بد اخلاقی انتخاباتی بایستند تا دیگر شاهد این تخلفات گسترده در انتخابات آتی نباشیم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار