فرهنگ سازی در حوزه سلامت با طرح پزشک خانواده شهری/ضرورت تغییر نگاه پزشکان از نسخه نویسی به سلامت محوری\

فرهنگ سازی در حوزه سلامت با طرح پزشک خانواده شهری/ضرورت تغییر نگاه پزشکان از نسخه نویسی به سلامت محوری

  • کد خبر: 212843
  • چاپ
  • انتشار: 27 خرداد 1397 - 09:20

استنادنیوز؛مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران گفت: طرح پزشک خانواده شهری که از سال 91 در استان مازندران اجرا شده است، نیازمند تامین اعتبار لازم می باشد.

به گزارش امور استانهای پایگاه خبری بیمه سلامت ایران( آی هینا)؛ دکتر ظفر مند در گفتگویی گفت: از ابتدای اجرای طرح پزشک خانواده شهری، سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان عضو ستاد اجرایی این طرح همواره در تمامی نشست ها و جلسات مربوط به آن حضور فعال داشته و جزء مهره های اصلی پرداخت کننده هزینه های درمانی این طرح می باشد.

وی از مهمترین مزایای اجرای این طرح را تغییر نگاه پزشکان از حالت نسخه نویسی به سلامت محوری بیان کرد و افزود: در این طرح پزشکان دیگر نسخه نویس صرف نیستند؛ بلکه تمامی موضوعات مربوط به سلامت بیمه شدگان را بررسی کرده و اقدام به راهنمایی آنان می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده شهری موجب فرهنگ سازی در حوزه سلامت شده است؛ عنوان کرد: با تکمیل شدن هرچه بیشتر این طرح و اولویت دهی به آن خواهیم دید که اجرای طرح پزشک خانواده دستاورد بسیار مطلوبی را در خصوص هزینه کرد سازمان خواهد داشت تا در این راستا سازمان بتواند هزینه های خود را در سطوح مختلف درست و دقیق مدیریت کند.

دکتر ظفرمند ضمن اشاره به اینکه بیمه شدگان در طرح پزشک خانواده شهری همیشه در موضوعات مربوط به سلامت خود از پزشکان مشورت گرفته و مراجعات بعدی خود را بر اساس آن انجام می دهند؛ اظهار داشت: با اجرای این طرح روحیه ای که در پزشکان ایجاد شده این است که آنها دیگر یک پزشک عمومی نیستند بلکه پزشک سلامت فرد هستند که وظیفه مشاوره دادن به بیمه شدگان را بر عهده دارند.

این مقام مسئول یکی دیگر از نکات مثبت این طرح را در خصوص داروها دانست که بیمه شدگان برای دریافت آن از پرداخت سهم خود معاف شده اند به نحوی که تمام هزینه های مربوط به دارو را به صورت کامل سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می کند.

وی این امر را موجب افزایش رضایتمندی بیمه شدگان بر شمرد و افزود: بیمه شدگان این سازمان در سطح یک در خصوص بیماری های معمول، دغدغه ای برای دریافت دارو ندارند چراکه با حداقل هزینه می توانند داروهای خود را دریافت کنند .

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران از تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای بیمه شدگان خبر داد و اذعان داشت: تمام داده های مربوط به بیماران در این پرونده ثبت شده که از طریق سامانه "سیب" قابل دسترسی و گزارش گیری می باشد.

وی تامین اعتبار لازم در اجرای بهینه این طرح را یک ضرورت دانست و متذکر شد: امیدواریم طبق قرار اولیه، ردیف اعتباری مستقلی که از قبل هم برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود به زودی مصوب و در اختیار ما قرار گیرد چراکه این مسئله به نوبه خود ضمن مراقبت بیشتر از اجرای طرح، موجب بالارفتن سطح انتظارات از طرح پزشک خانواده می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار