سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد، مهم ترین بخش تفاهمات فی مابین\

سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد، مهم ترین بخش تفاهمات فی مابین

  • کد خبر: 213702
  • چاپ
  • انتشار: 30 مرداد 1397 - 23:57

استنادنیوز؛استاندار مازندران، گفت: سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ مهم‌ترین بخش تفاهمات صورت گرفته فی مابین است

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در نشست خبری که در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و مازندران جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ را مهم‌ترین بخش تفاهمان صورت گرفته فی مابین دانست و یادآور شد: دسترسی سریع تر، آسان‌ترو ارزان‌تر برای تجار، خط کشتیرانی منظم، پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی موجود که مازندران را به روسیه متصل می کند، زیرساخت هایی هستند که حجم تفاهمات و همکاری‌ها را می تواند گسترش دهد.

استاندار مازندران با بیان این که حجم مبادلات دو کشور به نحوی که امروز پایه گذاری شد می تواند به سرعت رشد و توسعه پیدا کند، افزود: با توجه به عزم دو طرف؛ معتقدم هدف 200 میلیون دلاری مبادلات تجاری فی مابین را پست سر خواهیم گذاشت.

اسلامی با اشاره به این که کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور و کمیسیون مشترک مجلس دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی بر همکاری مشترک اقتصادی تاکید موکد دارند، عنوان نمود: ، تفاهم‌نامه میان دو استان مازندران و ولگاگراد در راستای این تأکید منعقد شده است.

مقام عالی دولت در مازندران، تفاهمات صورت گرفته بین دو استان مازندران و ولگاگراد را آغاز حرکت مشترک برای تعامل و توسعه روابط دانست و یادآور شد: ولگاگراد و مازندران با هدف دسترسی به بازار یکدیگر و یا برای ترانزیت کاهای صادراتی و وارداتی برنامه ریزی می کنند.

استاندار مازندران تفاهم‌نامه بین دو استان را نقطه عطف و آغاز همکاری تلقی نمود و اظهار داشت: سرفصل‌ها و محورها برای آغاز همکاری‌ها شناخته شده است و‌ هیئت‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌اند که گامی به سمت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد همکاری است. وی در اشاره به تراز اقتصادی دو استان مازندران و ولگاگراد، خاطرنشان ساخت: اگر غلات و دانه‌های روغنی نقطه قوت ولگاگراد است، در مازندران نیز مرکبات، کیوی و محصولات لبنی و شیلاتی می‌تواند برای بالانس تراز اقتصادی نقش داشته باشد.

استاندار مازندران، افزود: با استاندار ولگاگراد به این تفاهم رسیدیم که معاونان دو استاندار روند اجرا و پیشرفت تفاهم نامه ها را پایش کنند و موانعی که برای پیشرفت همکاری رخ می دهد را گزارش دهند و تکالیف خود را برای رفع آن‌ها دریافت کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار