کتابخانه های عمومی یاری گر آموزش و پرورش در تبیین معارف اسلامی و انقلابی برای دانش آموزان هستند\

کتابخانه های عمومی یاری گر آموزش و پرورش در تبیین معارف اسلامی و انقلابی برای دانش آموزان هستند

  • کد خبر: 213965
  • چاپ
  • انتشار: 31 شهریور 1397 - 22:48

استنادنیوز؛ولیپور در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید، کتابخانه های عمومی را یاری گر آموزش و پرورش در تبیین معارف اسلامی و انقلابی برای دانش آموزان دانست


 مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید، کتابخانه های عمومی را یاری گر آموزش و پرورش در تبیین معارف اسلامی و انقلابی برای دانش آموزان دانست. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، متن پیام آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

از عاشورای امام حسین(ع) تا دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران صدها سال گذشت و در این برهه، اعجاز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) با شکوفایی فرهنگ شهادت در 8 سال جنگ تحمیلی، رخ نمایاند. قیام امام حسین(ع) با یاران وفادار اندک، در عصر خمینی(ره) به مرحله ای رسید که صدها هزار رزمنده و شهید با نام حسین عشق بازی کنند و تا پای جان، حامی دین خود باشند و جریان تاریخی باطل را همچنان در شکست جریان حق، مفتضح بگذارند.

مکتب عاشورا و پیام امام حسین(ع) بود که انقلاب اسلامی را بنا نهاد و با خون شهیدانش استوار ساخت و اکنون هم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، همگان دیدند که چگونه مردم بصیر، مراسمات عزای حسینی را با شکوه و عظمت همیشگی خود برگزار و در مبارزه با مظاهر طاغوت در عصر حاضر، اعلام برائت و انزجار و ایستادگی کردند.

و پایداری و بقای فرهنگ عاشورا همچنان ادامه دارد و همگان بخصوص دستگاه های فرهنگی و تربیتی، رسالت سنگینی برای ترویج معارف این مکتب به عهده دارند که مسلماً کتابداران در کتابخانه های عمومی، سنگینی این رسالت را بر دوش خود احساس کرده و برای انجام وظایف خود بی وقفه در حال کار و تلاشند.

اما جای بسی شادمانی دارد که هفته دفاع مقدس با بازگشائی مدارس همزمان است، از این جهت که حواسمان باشد معارف دفاع مقدس باید بعنوان آموزه ای بزرگ در زندگی برای دانش آموزان تبیین شود تا آنها بتوانند مسیر نورانی هدایت را در میان راه های ضلالتی که شیطان و شیطانیان پهن کرده اند، پیدا کنند و در مسیر حق به حیات طیبه برسند.

مسلماً فرهنگیان و معلمان گرانقدر نسبت به این وظیفه خطیر آگاهی لازم دارند و ما در اینجا اعلام می داریم که حاضریم در انجام این وظیفه مهم، به خانواده بزرگ آموزش و پرورش یاری رسانیم و کتابخانه های عمومی را برای کتابخوانی های موثر و مفید در خدمت دانش آموزان در آوریم. لذا بدینوسیله از همه دانش آموزان و معلمان و مربیان و مدیران مدارس دعوت می کنیم تا با عضویت در کتابخانه های عمومی و با همکاری یکدیگر، مسیر تعالی دانش آموزان را در عرصه علم و فرهنگ هموار سازیم؛ ان شاءلله کتابخانه های عمومی یاری گر آموزش و پرورش در تبیین معارف اسلامی و انقلابی بویژه در مسئله معارف دفاع مقدس برای دانش آموزان هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار