21 مهر ماه خبرهای خوب تصمیمات نرخ ارزی منتشر می شود\

21 مهر ماه خبرهای خوب تصمیمات نرخ ارزی منتشر می شود

  • کد خبر: 214170
  • چاپ
  • انتشار: 15 مهر 1397 - 08:00

استنادنیوز؛ نماینده مردم شبستر درمجلس با اشاره به اینکه 21 مهر ماه خبرهای خوب تصمیمات نرخ ارزی منتشر می شود، گفت: پیشنهاد تک نرخی کردن ارز به شکل بازار آزاد اعلام می شود.

معصومه آقاپور علیشاهی در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‎ وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی به جزئیات این خبر اشاره نکرد اما گفت : در شورای عالی اقتصاد سران سه قوه تصمیماتی خوبی در ارتباط با نرخ ارز و تضامین بابت صادرات اتخاذ شده که به زودی به آگاهی مردم و فعالان اقتصادی خواهد رسید.

نماینده مردم شبستر درمجلس همچینن از پیشنهاد تک نرخی کردن ارز به شکل بازار آزاد خبر داد.

وی در ارتباط با رویکرد دولت برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی هم بیان کرد: مقرر شده این پروژه ها با حداقل قیمت و توجیه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته وی از دولت های نهم و دهم بیش از 60 هزار پروژه و طرح نیمه تمام با پنح الی 80 درصد پیشرفت به ارث مانده که همه ساله هزینه های زیادی را به دولت و مردم تحمیل می کنند.

آقاپور ادامه داد: در ارتباط با بودجه سال 98 با توجه به شرایط کشورسناریو های مختلفی از  جمله  اولویت بندی پروژه‎ها، شفاف ‎سازی فضای کسب و کار، حذف قوانین زاید و افزایش صادرات غیر نفتی مطرح شده و در جهت تغییر و اصلاح بخشنامه ‎ها اقدامات خوبی صورت گرفته است .
نماینده شبستر در مجلس تعیین تکلیف اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی و سررسید پرداخت این اسناد را از دیگر تصمیمات دولت در راستای حل مشکلات اقتصادی و کسب و کار بیان کرد.

به گفته وی  موعد اولین سند در اسفند 97 تعیین شده است.
در این این جلسه که با حضور مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ، مسوولان قضایی استان و فعالان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد تازه تحولات و رویکردهای مالی و ارزی و نیز راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود در امر صادرات و واردات مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت شفاف سازی درباره دریافت کنندگان ارز چهار هزار و 200 تومانی تاکید شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار