الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می کند/260 هزار نفر فاقد پوشش بیمه درمان تحت پوشش این سازمان\

الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می کند/260 هزار نفر فاقد پوشش بیمه درمان تحت پوشش این سازمان

  • کد خبر: 214215
  • چاپ
  • انتشار: 16 مهر 1397 - 15:36

استنادنیوز؛دکتر ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت:الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می کند و موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز خواهد شد

دکتر ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در جلسه شورای اداری استانی این اداره کل ضمن تبریک و تقدیر از مجموعه مسئولین و کارکنان این اداره کل در کسب رتبه برتر شاخص اختصاصی جشنواره شهید رجایی گفت : الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می کند و موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت از تجویز بی‌مورد خدمات و هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.

دکتر ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در جلسه شورای اداری استانی این اداره کل که با حضور وفائی نژاد، مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همچنین کریمی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اسکندری، رئیس گروه بازرسی استانداری در این اداره کل برگزار شد ضمن تبریک و تقدیر از مجموعه مسئولین و کارکنان این اداره کل در کسب رتبه برتر شاخص اختصاصی جشنواره شهید رجایی گفت : الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می کند و موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت از تجویز بی‌مورد خدمات و هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.

وی بیان داشت: از مزایای تسریع در الکترونیکی شدن خدمات می‌توان به دسترسی سریع به خدمات سلامت و همینطور معرفی بیمار در اسرع وقت به ارائه دهندگان خدمات سلامت اشاره کرد. در واقع از این طریق بیمه شده می‌تواند با پزشک به راحتی ارتباط داشته باشد. وی اعلام کرد: البته این کار تا پیاده سازی کامل نیازمند زمان و تامین زیرساختها و هماهنگی های بین بخشی است تا به جایگاه اصلی خود ‏برسد که این امر با جدیدیت در حال پیگیری می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه افزود: در سال های قبل از اجرای طرح تحول سلامت همچنین بیمه سلامت همگانی آحاد جامعه، اکثر مراجعین به این دستگاه در راستای حل مسائل پرداختی هزینه درمان بوده است که به لطف خدا و برنامه‌های راهبردی نظام همچنین برنامه های سلامت محور دولت تدبیر و امید که در سایه حمایت های مقام معظم رهبری انجام شد ، این مراجعات به حداقل خود رسید همچنین در این راستا در سالهای اخیر بیش از 10 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان در کشور به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچگونه حق سرانه ای، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و در استان مازندران نیز بیش از  قرار گرفتند.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این استوار است که مردم دغدغه کمتری بابت هزینه‌های درمانی مورد نیاز داشته باشند و در این راه از هرگونه تلاشی فروگذار نخواهیم نمود. مراجعین به این اداره علاوه بر روزهای سه‌شنبه می‌توانند در تمامی روزهای هفته با مدیریت ملاقات نموده و مسائل خویش را مطرح نمایند زیرا ما مردم را ولی نعمت خود دانسته وتمام توان و نیروی خود را در راه خدمتگزاری به مردم خواهیم گذاشت.

وفائی نژاد، مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران نیز طی سخنانی در این جلسه بیان داشت: شکی نداریم که یکی از ارکان دولت تدبیر و امید، بحث سلامت و ارتقاء آن است که مهمترین شاخصه دولت می باشد این امر محقق نمی‌شد مگر اینکه استعدادها و پتانسیل های موجود مورد ارزیابی قرار گرفته تا دولت بتواند بستر و زمینه لازم را جهت اجرای برنامه های خود در دسترسی به رضایت همه اقشار جامعه مهیا نماید از نظرات و انتظارات جامعه بر می آید با تحولی که در نظام اداری و سیاسی و اجتماعی می‌بینیم دولت ها به نوعی به دنبال ابزار هایی هستند که در معادلات روانی جامعه تاثیرگذار باشند از دغدغه‌های آحاد جامعه وجود پشتوانه قوی به عنوان اهرمی در شرایط خاص که بتواند از آنها حمایت کند و منشاء قوی برای رضایتمندی آنها باشد بر همین اساس بحث تقویت بیمه ها که بتواند پشتوانه قوی برای آحاد جامعه از لحاظ امنیت و سلامت حتی معادلات روانی جامعه باشد نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید که در این بین نقش بیمه ها در همه عرصه ها بسیار مهم و تاثیرگذار است .

مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران افزود: قطعاً هرگونه کنش و واکنش بین مردم و دولت نیازمند ایجاد یک زمینه فرهنگی و فرهنگ سازی است تا جامعه به نتیجه ایده آل دست یابد . تا ما کارکنان به یک فرهنگ متعالی به خدمتگزاری به مردم نرسیم و اهداف و برنامه های مان را در مسیر خدمت به مردم قرار ندهیم این فاصله بیشتر خواهد شد و انتظارات مردم نیز بیشتر و پاسخگویی مسئولین ناکارآمد تر خواهد بود. وی بیان داشت: بر اساس بررسی های بعمل آمده، مردم بیشتر جنبه خدمات عمومی نظیر نحوه برخورد را مد نظر قرار می دهند و بحث‌های مالی در رتبه های بعدی قرار داشته است.

وفایی نژاد در ادامه افزود: در استقرار میز خدمت در ادارات مختلف ، هدف ما این است که بر اساس الگوها و در چارچوب ضوابط و مقررات به مردم پاسخگو باشیم و پاسخگویی به مردم سرعت بیشتری بگیرد . وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بیمه سلامت ایران، الکترونیکی کردن خدمات است که از سوی مدیرعامل این سازمان به عنوان یکی از اهداف مهم اعلام شد که این امر در راستای اهداف دولت تدبیر و امید است و تاکید ما هم این است که این کاری که در بیمه سلامت قرار است انجام شود موجب صیانت از حقوق مردم و سهولت در دریافت خدمات موردنیاز از بیمه سلامت خواهد شد.

در ادامه کریمی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان طی سخنانی گفت: امیدواریم که در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت دترچه های درمانی بیمه سلامت حذف و خدمات به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه گردد. وی استقرار دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری را از بالاترین امتیاز ها در ارزیابی سالانه دستگاههای اجرایی بر شمرد که این امر موجب شفافیت عملکرد و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد که در بحث ارتقاء سلامت اداری نیز نقش موثری را ایفا می نماید. وی افزود: در بحث مدیریت سرمایه انسانی می‌ بایست بر اساس ماموریت ها و اهداف سازمانی نیروهای انسانی متناسب نیز داشته باشیم از فناوری ها و سیستم های مدیریت نوین نیز استفاده نمود که این امر در بخش‌های مختلف به کمک ما خواهد آمد. وی در ادامه گزارشی از عملکرد و امتیازات کسب شده اداره کل بیمه سلامت مازندران در ارزیابی شاخص های جشنواره شهید رجایی در سال 96 ارائه نمود.

لازم به ذکر است در پی کسب رتبه برتر این اداره کل در بین دستگاه های اجرایی استان در شاخص اختصاصی جشنواره شهید رجایی سال 96، شورای اداری استانی این اداره کل با حضور مسئولینی از استانداری همچنین مدیرکل ، معاونین و روسای ادارات ستادی و شهرستانی بیمه سلامت استان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) این اداره کل برگزار شد که در این جلسه هر یک از روسا و مسئولین ادارات ستادی و شهرستانی به بیان نظرات و انتظارات خود همچنین گزارشی از اجرای طرح استقبال سنجی در سطح استان ارائه نمودند و در پایان نیز با اهداء لوح سپاس از طرف کارکنان این اداره کل، از دکتر ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران در راستای کسب رتبه برتر شاخص اختصاصی در جشنواره شهید رجایی استان تقدیر بعمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار