گیاهان دارویی سرطان زا / از این گیاهان دارویی استفاده نکنید !\

گیاهان دارویی سرطان زا / از این گیاهان دارویی استفاده نکنید !

  • کد خبر: 21524
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1395 - 22:06

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد داروهای گیاهی چینی حاوی ماده سرطان زا موسوم به «اسید آرستولوچیک» خطر ابتلا به سرطان مجاری ادراری را در پی دارد.

در پژوهشی در تایوان، 4 هزار و 594 فرد در تایوان و همچنین به طور رندوم 174 هزار و 701 نفر از دیگر کشورها که به بیماری سرطان مجاری ادرار مبتلا بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. در نتایج این مطالعه آمده است: ماده سرطان زا موسوم به اسید آرستولوچیک که در محصولات گیاهی چینی‌ها مانند داروی گان موتانگ یافت می‌شود، احتمال ابتلا به سرطان مجاری ادراری را در پی دارد.


یافته‌ها نشان می‌دهد: سرعت پیشروی سرطان در افرادی که بیش از 60 گرم از ماده موتانگ (از داروهای گیاهی چینی) برای آنها تجویز شده بود و همچنین کسانی که حدود 150میلی گرم یا بیشتر از اسید آرستولوچیک مصرف می کردند، بالاتر بود.


محققان معتقد هستند؛ محصولات هر میزان از این اسید را باید ممنوع کرد و همچنین پیشنهاد می‌کنند؛ هرگونه محصولات گیاهی چینی را تحت مطالعه قرار دهند و سلامت آن ماده را تایید کنند.


نیمی از کشورها از جمله تایوان، محصولاتی نظیر داروهای گیاهی که شامل این مواد هستند را ممنوع کردند. گفتنی است، در این پژوهش اثر سیگار کشیدن و مصرف مواد دیگر گیاهی توسط شرکت کنندگان بررسی شد.

 

منبع: ایسنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار