پرداخت 150 میلیون تومان وام کم بهره به باغداران مازندرانی\
  • مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران؛

پرداخت 150 میلیون تومان وام کم بهره به باغداران مازندرانی

  • کد خبر: 215764
  • چاپ
  • انتشار: 11 بهمن 1397 - 09:58

توسعه کشت گلخانه ای، یکی از مهمترین مولفه‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دربخش کشاورزی است که باید از باغدارای مازندرانی برای احداث گلخانه حمایت شود.

ایزدی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در خصوص پرداخت تسهیلات به باغداران مازندرانی گفت: برای ساخت هر هزار متر مربع گلخانه باغ لیمو ترش ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره به باغداران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات بسته به نوع کشت و مساحت افزایش می‌یابد و با سود ۱۰ تا ۱۴ درصد در اختیار بهره برداران کشاورزی قرار می‌گیرد، افزود: این سرمایه گذاری در زمینه کشت گلخانه‌ای گل و گیاه زینتی، صیفی جات و آلوئه ورا انجام می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه امسال مجوز ساخت ۵ هکتار گلخانه باغ لیمو ترش در شهر‌های ساری، قائمشهر و بهشهر صادر شده است، افزود: این گلخانه‌ها هم اکنون به مرحله بهره وری اقتصادی رسیده اند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه ای، یکی از مهمترین مولفه‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دربخش کشاورزی است، گفت: هم اکنون ۴۰ نفر به پرورش گلخانه‌ای باغ لیمو ترش روی آورده اند.

وی با اشاره به تولید ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تن پرتقال امسال در استان و برداشت ۹۵ درصد محصول، گفت: برداشت ۵ درصد باقی مانده پرتقال که بیشتر ارقام محلی است همچنان ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات پرتقال از مازندران امسال نسبت به سال گذشته افزود: تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن محصول به ارزش ۱۵ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی گفت: بخش کشاورزی در مازندران ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان را به خود اختصاص داده و ۲۲ درصد اشتغالزایی از بخش کشاورزی است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار