سازمان‌های مردم نهاد در دام صیادان سیاسی قرار نگیرند\

سازمان‌های مردم نهاد در دام صیادان سیاسی قرار نگیرند

  • کد خبر: 216066
  • چاپ
  • انتشار: 18 اسفند 1397 - 08:07

استنادنیوز؛ نماینده مردم قائم‌شهر، سواکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: به سازمان‌های مردم نهاد هم پیشنهاد می‌کنم و در دام برخی سیاسیون و صیادان سیاسی قرار نگیرند.

سازمان‌های مردم نهاد در دام صیادان سیاسی قرار نگیرند

سید‌علی ادیانی با اشاره به اینکه در مجلس هشتم، طراح ساماندهی «NGOها» بودم و دستگاه‌های نیاز به نظارت دارند و سمن‌ها می‌توانند نماد امر به معروف و نهی از منکر شوند و جبران ضعف‌ها و نظارت بر دستگاه‌های مختلف.هستند.

وی با بیان اینکه دفاع من از اصل سَمن‌ها وجود دارد و سَمن‌ها قانون ندارند و با مقررات وزارت کشور فعالیت می‌کنند و نوع و روش بکارگیری آنها مهم است، افزود: سَمن‌ها نباید به استفاده ابزاری و نانوشته برخی دستگاه‌ها و نردبان حضور احزاب و تشکل‌های مختلف تبدیل شوند.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد فعال‌سازی برخی سَمن‌ها هستیم، اضافه کرد: هنگامی که متولی آنها، دولت باشد، شائبه‌هایی ایجاد می‌شود و باید توجه شود که دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان ناظر هستند و سَمن‌ها نباید به ابزار دست دستگاه‌های اجرایی تبدیل شوند.

وی خاطر نشان کرد: سَمن‌های دولت‌ساخته سر از نا‌کجا آباد در می‌آورد و و دولت وظیفه حمایت دارد و نباید در فعالیت‌های آنان دخالت کند و در خط دهی و تعیین‌ مأموریت‌های آنان ورود پیدا کند.

ادیانی با اشاره به اینکه این شائبه وجود دارد که در سازماندهی‌ اخیر سمن‌ها، انگیزه‌های سیاسی وجود دارد و به تعبیری اراده‌ای کلید خورد تا با فعال‌سازی گسترده سَمن‌ها، پدیده‌ای با نام سازمان رأی برای مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری فراهم شود، ادامه داد: امیدوارم این شائبه صحیح نباشد ولی به دولت اعلام می‌کنم که مسائل اساسی و کلیدی مردم، سَمن‌ها نیستند بلکه کلیدی‌ترین مشکلات مردم «منش» شامل مسکن، نان و شغل مردم است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سواکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: به سازمان‌های مردم نهاد هم پیشنهاد می‌کنم در دام برخی سیاسیون و صیادان سیاسی قرار نگیرند و به خانواده‌ها هم اعلام می‌کنم که مراقب فرزندان خود باشند که به نوع فعالیت‌های فرزندان و رویکرد سَمن‌هایی که عضویت دارند، توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش وظیفه تربیت در چارچوب قوانین را بر عهده دارد و خانه سازماندهی سمن‌ها نیست، اظهار کرد: مدیران بدانند که چشم‌های تیزبین نظارتی آنان را رصد می‌کنند/فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار