توصیه‌های جهاد کشاورزی به باغداران\

توصیه‌های جهاد کشاورزی به باغداران

  • کد خبر: 219667
  • چاپ
  • انتشار: 22 مهر 1398 - 16:48

استناد نیوز،  معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارت مگس میوه در باغات نارنگی و تامسون به توصیه‌های بخش کشاورزی توجه کنند.

 

 به گزارش استناد نیوز، مجید بهادری اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران از باغات آلوده نارنگی و تامسون، تراکم جمعیت مگس میوه در این باغات زیاد است و به همین دلیل برای جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه باغداران نسبت به انجام کاور اسپری ( سمپاشی ) با یکی از سموم مالاتیون بمیزان 2 لیتر یا دیپترکس ( تری کلروفن ) بمیزان 5/1 لیتر در 1000 لیتر آب در ساعات آفتابی روز در باغات نارنگی میان رس و تامسون اقدام کنند.

 وی ادامه داد: به باغداران توصیه می‌شود تکرار سمپاشی برای باغات تامسون حداقل 1 مرحله دیگر به فاصله 10 روز پس از سمپاشی مرحله اول را انجام دهند.

 3معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: تسریع در برداشت میوه‌های رسیده نارنگی و ذخیره سازی در سردخانه یا انبار مناسب در جلو گیری از خسارت و افزایش جمعیت بسیار موثر است.

 بهادری خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت عمومی باغ از قبیل جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان و دفن آن در عمق 50 سانتی متری خاک ضروری است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار