سلامت غذاها و خلاقیت، کادوی من به خانواده‌های ایرانی\
  • به مناسبت روز جهانی غذا با استاد امیرمحمد قربانی:

سلامت غذاها و خلاقیت، کادوی من به خانواده‌های ایرانی

  • کد خبر: 219675
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1398 - 10:26

خدا را شاکرم که با داشتن علم ادویه جات و عرقیجات گیاهی، توانسته ام برای اولین بار روش‌هایی را به کار بگیرم که سلامت را برای خانواده‌ها به ارمغان آورده است.

بیست و چهارم مهرماه روز جهانی صنعت غذا است که به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال 1945 نامگذاری و در سراسر جهان گرامی داشته است. اما به راستی امروزه چقدر سرآشپز و شف‌های ما در جهان از تغذیه سالم در غذاها بهره می‌گیرند؟ در کشور خودمان در همین حوالی شهر پایتخت، سرآشپزی زندگی می‌کند که نه تنها در آموزش درست و تدریس غذاها بسیار مهارت دارد بلکه با روش خلاقانه ای با ترکیب ادویه جات و عرقیجات، توانسته غذاهای سالم و متفاوت را آموزش دهد.
استاد امیرمحمد قربانی، ملقب به مرد ادویه ای ایران، به خبرنگار استنادنیوز گفت: جا دارد امروز که روز جهانی غذا است را به تمامی سرآشپزها و شف‌ها و حتی هر مرد و زنی که در راستای آموزش تغذیه سالم قدم بر می‌دارد تهنیت و تبریک بگویم و امیدوارم در کنار شعار هر ساله‌مان، تغذیه سالم و اصولی هم مد نظرمان باشد.


این سرآشپز برتر کشور ادامه داد: تمام سعی و تلاشم این بوده است که روشی را در تدریس و پخت وپز غذا به کار بگیرم که به نوبه خود خلاقانه، سالم و ارزشمند باشد و خدا را شاکرم که با داشتن علم ادویه جات و عرقیجات گیاهی، توانسته ام برای اولین بار روش‌هایی را به کار بگیرم که سلامت را برای خانواده‌ها به ارمغان آورده است.
این سرآشپز برتر تصریح کرد: برای پیشبرد بهتر کارم دوره‌های بسیاری را در کشور گذراندم، دوره‌های آشپزی ملل، ایرانی حرفه ای، ایرانی پایه، کنترل ایمنی و بهداشت در آشپزخانه، پذیرایی کننده و تشریفات از سازمان فنی و حرفه ای کشور، سفره آرایی و دیگر آموزش‌ها که بسیار به من در این راه کمک کرده است.
وی افزود: استفاده کردن از ادویجه جات بسیار دنیای رنگین و در جای خود اثرات مثبتی را برای آشپزخانه خانه و محل کار ما به وجود می‌آورد و من هم اکنون که سرآشپز قطار گردشگری زندگی هستم سعی کرده ام طعم غذاها را لذیذ و متفاوت جلوه بدهم و در منزل هم بسیار از عرقیجات گیاهی و ادویه جات در غذاهایم استفاده می‌کنم و این باعث شده تا در آموزش‌هایی که در موسسه ساناز و سانیا دارم، حتما روش درست را به هنرجویانم انتقال بدهم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار