شهرک صنعتی بزرگ در شرق استان مازندران احداث می‌شود / قرارداد واحدهای صنعتی راکد لغو می شود\
  • مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران؛

شهرک صنعتی بزرگ در شرق استان مازندران احداث می‌شود / قرارداد واحدهای صنعتی راکد لغو می شود

  • کد خبر: 2111100045
  • چاپ
  • انتشار: 18 ارديبهشت 1399 - 14:36

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران با بیان اینکه این استان به شهرک های صنعتی بزرگ نیاز داشت، گفت که با احداث شهرک صنعتی بزرگ در شرق استان امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه صنعت باشیم.

سید مصطفی موسوی در گفت و گو با استنادنیوز با بیان اینکه شهرک های صنعتی استان در 40 واحد صنعتی با مساحت یک هزار و 923 هکتار ایجاد شدند، افزود: بیش از دو هزار و 600 واحد در شهرک های صنعتی سطح استان مستقر هستند.در سال جهش تولید علی رغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی از کارخانه‌ها، با مدیریت مناسب استاندار چرخه اقتصاد در سطح استان متوقف نشد.
وی ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه تولید ماسک و محصولات ضدعفونی کننده توسط شهرک های صنعتی به مردم مازندران در زمان شیوع ویروس کرونا کمک‌های شایانی شد. در گذشته تولید در بخش مواد بهداشتی به صورت تخصصی نداشتیم اما اکنون 27 واحد تولید کننده محصولات ضدعفونی در سطح استان فعالیت می کنند.

موسوی با اشاره به راه اندازی دستگاه تولید ماسک برای اولین بار در استان مازندران در شهرک جمشیدآباد، گفت: محصولات تولیدی علاوه بر استان مازندران، نیاز بسیاری از استانهای دیگر را نیز پوشش داد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با تاکید بر اینکه واحدهایی که در حوزه تولید گاز و اکسیژن فعالیت می‌کنند در زمان شیوع ویروس کرونا ابلاغ کردیم که تجهیز بیمارستان های سطح استان در الویت هستند و باید آنها در استفاده از گازهای اکسیژن بی نیاز شوند، افزود: صنعتگران مازندرانی در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا پای کار آمدند و با ارائه‌ خدمات مناسب به هموطنان خود کمک کردند. همچنین بیش از 4 میلیارد تومان توسط واحدهای شهرک‌های صنعتی سطح استان مازندران برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمع آوری شد.
موسوی بیان کرد: برنامه جهش تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت و برای واحدهای شهرک های صنعتی آماده شده است. سه محور برای برنامه جهش تولید در نظر گرفته شد که شامل ایجاد توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی، توسعه زیر ساخت ها و برنامه توسعه صنعتی است که در این میان توسعه شهرک های نواحی مزیت دار در الویت است.
وی یادآور شد: نیاز استان مازندران ایجاد شهرک صنعتی بزرگ و تامین زمین برای واحد های مستقر است. در چند سال گذشته با پیگیری شرکت شهرک های صنعتی و حمایت استاندار به فاز نهایی پروژه ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در شهرهای بهشهر و امیرآباد نزدیک شده ایم که به تنهایی حدود 57 درصد جمع کل شهرک های موجود را تشکیل می دهد ضمن اینکه با خبر خوش منطقه آزاد در بندر امیرآباد و ایجاد این پروژه بزرگ امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در چند سال آینده باشیم.
مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک صنعتی بزرگ از نیازهای عمده استان بود، گفت: تاکنون به دلیل شرایط جغرافیایی استان مازندران این امکان وجود نداشت که شهرک صنعتی بزرگی در این استان دایر شود. اکنون هم زمینی که در شرق استان در نظر گرفته شده است به دلیل شوره‌زار بودن، امکان کشاورزی در آن وجود ندارد و بهترین منطقه برای ایجاد این شهرک است.
موسوی گفت: برنامه توسعه شهرک های مزیت دار هم در دست احداث داریم مانند شهرک امامزاده عبدالله آمل و دیگر پروژهای جز که در برنامه داریم تا به مرحله احداث برسانیم. در بخش توسعه زیرساخت؛ همانند گذشته با قدرت مسیر مورد نظر را طی می‌کنیم تا به هدف های خود برسیم.

وی برخورد با واحدهای راکد را یکی دیگر از برنامه های عملیاتی شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران دانست و ادامه داد: تمامی واحدهای راکد از سال قبل از 94 تعیین تکلیف شده اند و در صورتی که در مدت قانونی 6 تا 9 ماهه نتوانند واحد خود را به تولید برسانند قرارداد فسخ و باید زمین شهرک را واگذار نمایند تا در اختیار سرمایه گذار جدید قرار دهیم و در این مسیر هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.

سید مصطفی موسوی در پایان این گفت و گو به همکاری بانک های عامل با واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 14 واحد تملیکی به چرخه تولید بازگشت و امسال نیز با جدیت به دنبال این مورد هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار