افزایش اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در مازندران\

افزایش اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در مازندران

  • کد خبر: 213981
  • چاپ
  • انتشار: 01 مهر 1397 - 14:22

مدیرکل انتقال خون استان مازندران اظهار کرد: اهدای خون عزاداران مازندرانی در تاسوعا و عاشورا ی حسینی38 درصد افزایش یافت.

دکتر اسماعیل پوریانی افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال یک هزار و 601 داوطلب به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد یک هزار و 372 نفر اهداکننده موفق به اهدای خون شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  38 درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تشکر از حضور پررنگ عزاداران حسینی و همچنین تلاش بی‌وقفه پرسنل انتقال خون در این ایام، بیان کرد: با توجه به کاهش عمر فرآورده‌های خون و نیاز همیشگی بیماران به خون سالم توصیه ما به مردم نوع‌دوست مازندران این است همواره در طول سال نسبت به اهدای خون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.                                     

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که میان انتقال خون مازندران و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی انجام شد؛ برای رسیدن به خطر صفر انتقال بیماری‌های منتقله از راه خون و فرآورده‌های آن، واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه عفونت هپاتیت B انجام می‌شود .

پوریانی اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه اهداکنندگان مستمر خون که پیش از اول فروردین سال ٦٨ متولد شده باشند از اول مهرماه امسال تا ابتدای اسفند ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز انتقال خون مازندران در شهر محل سکونت خود معرفی‌نامه واکسیناسیون دریافت کرده و با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه واکسن هپاتیت B مورد تأیید وزارت بهداشت را به‌صورت رایگان در سه نوبت دریافت کنند.

وی یادآور شد: جمعیت هدف این طرح ملی که به‌طور همزمان از اول مهرماه در سراسر کشور انجام می‌شود گروه سنی ٢٩ سال به بالا هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: فاز نخست این طرح طی پنج ماه از تاریخ اول مهرماه تا ابتدای اسفند سال ٩٧ در مراکز مختلف انتقال خون استان خدمات واکسیناسیون را به اهداکنندگان مستمر ارائه می‌دهد.

این مسؤول یادآور شد: به اهداکنندگان گروه هدف پس از انجام واکسیناسیون کارت ویژه واکسیناسیون ویژه اهداکنندگان خون که از سوی سازمان انتقال خون طراحی شده ارائه می‌شود.

پوریانی با تأکید بر نقش مهم اهداکنندگان خون در سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: این طرح در استان ادامه دارد تا جایی که هَمه اهداکنندگان مستمر واکسن هپاتیت B را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این واکسن در سه نوبت انجام می‌شود، افزود: یک‌بار در زمان مراجعه ، بار دوم یک ماه پس از مراجعه نوبت اول و بار سوم ٦ ماه پس از مراجعه نوبت اول به صورت دقیق براساس تاریخ‌های مقرر انجام می‌شود و از اهداکنندگان مستمر تقاضا داریم در تاریخ‌های ذکر شده برای نوبت واکسیناسیون خود حضور پیدا کنند و نسبت به نگهداری کارت‌هایی که به انها داده می‌شود کوشا باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار