شعارهایی که در عمل رنگ باختند / بررسی عملکرد عبدالله رضیان در دوره نمایندگی مجلس (قسمت اول)\

شعارهایی که در عمل رنگ باختند / بررسی عملکرد عبدالله رضیان در دوره نمایندگی مجلس (قسمت اول)

  • کد خبر: 218782
  • چاپ
  • انتشار: 03 شهریور 1398 - 19:13

 معمولا کاندیداهای مجلس در پیش از انتخابات شعارها و وعده هایی می دهند تا آرای رای دهندگان را بدست آورند اما گاهی دیده می شود پس از موفقیت در انتخابات به کلی شعارها به فراموشی سپرده شده اند

استناد نیوز در نظر دارد طی ماه های باقی مانده تا انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه 98، به بررسی عملکرد نمایندگان فعلی و میزان پایبندی و عمل آن ها به وعده ها و قول هایی که در دوران پیش از نمایندگی مجلس برای کسب اعتماد و رای مردم بیان داشته اند پرداخته و در این خصوص شفاف سازی نماید.

به این منظور در اولین گام به سراغ شعارهای انتخاباتی و کارنامه عملکردی عبدالله رضیان نماینده مردم شریف قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم شورای اسلامی رفتیم.

 

معرفی کوتاه

عبدالله رضیان متولد سال 1346در ارطه قائمشهر و دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی است. از سوابق وی می توان به معاونت سازمان بازرسی مازندران، ریاست دادگستری شهرستان‌های بهشهر، آمل و بابل و ریاست دادگاه تجدید نظر مازندران اشاره کرد.

 

عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

با توجه به سوابق شغلی و مدرک تحصیلی رضیان، انتظار میرفت در مجلس دهم شاهد حضور او در کمیسیون قضایی باشیم اما اینگونه نشد و رضیان به مدت چهارسال در کمیسیونی کاملا مغایر با سوابق خود یعنی صنایع و معادن مجلس حضور یافت.

هرچند این تصمیم با آرمان های شایسته سالاری و تخصص گرایی رضیان پیش از انتخابات مجلس دهم در تعارض بود اما به دلیل وجود شهرکهای صنعتی در این حوزه انتخابیه و بخصوص کارخانه نساجی که احیای آن یکی از برنامه ها و شعارهای انتخاباتی رضیان بود، به فال نیک گرفته شد.

 

وعده رسیدگی به کارخانه نساجی و ایجاد اشتغال

امروز پس از گذشت نزدیک به چهارسال حضور نماینده مردم قائمشهر در مرتبط ترین کمیسیون مجلس با بحث صنعت و حضور در هیئت رئیسه آن، شهرک های صنعتی حوزه انتخابیه در شرایط بحرانی به سر می برند، موتوربشل که یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های استان مازندران در این شهر بود اکنون با تعدیل نیرو و کاهش تولید و سفارشات مواجه شده است، مشکلات 36 ساله کارخانه نساجی امروز 40 ساله شدند و اتفاقی امیدبخش در آن رخ نداد، حتی در مقطعی بحث فروش بخش دیگری از زمین های کارخانه مطرح و درحال نهایی شدن بود که با دخالت شورای شهر قائمشهر جلوی آن گرفته شد. بطور کلی در بخش صنعتی می توان گفت از ظرفیت موجود در هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای رونق صنعتی در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ بهره ای نداشتیم.

 

وعده ها در خصوص حمایت از کشاورزی

یکی دیگر از شعارهای تبلیغاتی رضیان در سال 94 بهبود شرایط اقتصاد کشاورزی بخصوص در بحث مرکبات و برنج بود که قائمشهر در آن مزیت رقابتی و قطبیت دارد، که اتفاقا یکی از انتقادهای همیشگی قاضی القضات نسبت به نمایندگان مجلس پیش از خود بود و اعتقاد داشت: وکلای ما در خانه ملت تاکنون دفاعیات مناسبی برای حل بحران اقتصاد کشاورزی نداشته اند و در مواقع بحران از کشاورزان حمایت نمی کنند.

شاید همین صحبت های امید بخش موجب شد بسیاری از کشاورزان حوزه انتخابیه رضیان را شایسته حضور در مجلس بدانند و بخشی از 62 هزار رای او را تشکیل دهند.

اولین آزمون حمایت نمایندگان قائمشهر از کشاورزان در شهریور 95 برگزار شد (چندماه پس از آغاز مجلس دهم) وقتی که طوفان با سرعت 130 کیلومتر در ساعت شهر را در نوردید و خسارتی بیش از 66 میلیارد تومان به بخش کشاورزی وارد آورد، درحالی که کشاورزان منطقه امیدوار به حمایت قاطع نماینده خود در مجلس بودند مشکلات مالی کشور بهانه ای برای عدم رسیدگی مناسب و درخور به خسارت دیدگان شد.

آزمون بعدی پایبندی به شعارهای انتخاباتی توسط طبیعت، در برف زمستانه و یخزدگی مرکبات کشاورزان برگزار شد که نتیجه ای مشابه در سال های دور در بر داشت، خوشبختانه اوضاع رسیدگی به خسارت دیدگان در سیل روزهای ابتدایی سال 98 بهتر بود که مردم به همدلی و همیاری مسئولین پرداختند و در کنار هم این اتفاق خوب (نسبت به موضوعات مشابه گذشته) رغم خورد.

موضوع دیگری که همواره در فصل برداشت برنج کشاورزان مازندران را آزرده خاطر کرده است صحبت بر سر واردات برنج به صورت قانونی و غیرقانونی بوده است که متاسفانه امسال نیز به شدت پیگیری می شود!

 

مشکلات خودروسازان برای مردم و خام فروشی معادن

موضوع دیگری که می خواهیم در بررسی عملکرد عبدالله رضیان به آن بپردازیم، بحث خودروسازان و خام فروشی مواد معدنی است که از موضوعات مهم ملی به شمار می آید و مستقیما با ایجاد اشتغال برای جوانان و اقتصاد کشور در ارتباط است.

درحالی که کارخانه های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با افزایش بی رویه قیمت محصولات بی کیفیت خود و عدم پایبندی به تعهداتی که نسبت به مشتریان در بحث ثبت نام خودرو و فروش اینترنتی داشته و دارند صدای اعتراض مردم را بلند کرده اند، نمایندگان در مجلس بخصوص در کمیسیون صنایع و معادن اقدامی متناسب در جهت ایفای حقوق مردم انجام نداده اند و اخیرا نیز 2 تن از همکاران عبدالله رضیان در این کمیسیون بازداشت شده اند و این پرونده می تواند ابعاد جدیدی نیز به خود بگیرد. جالب اینجاست که اخیرا نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص لزوم توقف تولید خودرو پراید به عنوان بی کیفیت ترین خودرو داخلی مخالفت و ادامه تولید این محصول سایپا را خواستار شد که به نوعی حمایت از خودروسازان به حساب می آید.

در بحث بسیار مهم صادرات مواد معدنی و در واقع خام فورشی آن ها نیز یک سر رشته به کمیسیون صنایع و معادن مجلس باز میگردد که رضیان در آن عضویت دارد، برای مثال صادرات صنگ آهن درحالی صورت می پذیرد که کارخانه های فولاد در داخل ایران با کمبود مواد معدنی برای تولید روبرو هستند و با تعدیل نیرو گسترده و تعطیلی مواجه شده اند، جالب است بدانید پس از صادرات سنگ آهن، فراوری شده آن را با قیمت چندین برابر به کشور وارد می کنیم! در صورتی که با عرضه محصولات معدنی به کارخانه های داخل و فعال شدن کارخانه های فولاد ضمن ایجاد شغل برای بیش از 200 هزار نفر، کشور از واردات آهن بی نیاز خواهد شد و از خروج ارز جلوگیری به عمل می آید.

 

از دیگر وعده های انتخاباتی عبدالله رضیان که موجب اقبال گسترده مردم نسبت به او در انتخابات سال 94 شده بود می توان به کاهش نرخ بیکاری از راه بهبود فضای کسب و کار، بکارگیری زنان در مشاغل سرپرستی و مدیریتی متناسب با توانمندی های آنان، پرهیز از تبارگرایی و توجه به اصل ثبات مدیریت کارآمد و ایجاد هماهنگی منطقی بین مدیران دستگاه های اجرایی اشاره کرد که در آینده ای نزدیک و در بخش دوم تحلیل عملکرد نمایندگان به آنها خواهیم پرداخت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار